ورزش بعد ساعت کاری چه فایده ای دارد؟

 فواید ورزش بعد ساعات کاری:

 

بر اساس پژوهشی و آزمایشی که در مرکز تحقیقات دانشگاه شیکاگو انجام شد، پژوهشگران دریافتند افرادی که بعد از ساعات کاری ورزش می‌کنند در مقایسه با کسانی که ورزش صبحگاهی را انتخاب کرده‌اند، اندام ایده آل و تناسب اندام بهتری دارند. در این پژوهش، پنج گروه از افردا انتخاب کردند و حدود ۴۰ مرد سالمِ ۲۰ تا ۳۰ ساله به پنج گروه تقسیم شدند. چهار گروه باید در یکی از زمان‌های صبح، بعد از ظهر و غروب تمرینات ورزشی سنگین انجام می دادند و گروه پنجم در هیچ فعالیت ورزشی نباید شرکت میکرد .
پژوهشگران سپس از همگی شرکت‌کنندگان در پژوهش نمونه‌ی خون گرفتند تا سطح هورمون‌های کورتیزول (cortisol) و تیروتروپین (thyrotropin) خون‌شان را بسنجند.
  نتایج نشان داد سطح این دو هورمونی که از غدد درون‌ریز ترشح می‌شوند در عده‌ای که هنگام غروب یا اواخر شب ورزش کرده بودند به مقدار قابل توجهی افزایش یافت. و همچنین گلوکز خون این افراد اُفت کرده بود .
به گفته‌ی دکتر اورفو باکستون پژوهشگر ارشد این مطالعه، افزایش کورتیزول و تیروتروپین و کاهش گلوکز یعنی اینکه سوخت‌وساز بدن به خوبی با تمرینات ورزشی منظم و فالیت های مناسب و ورزش مداوم سازگار شده است. از این رو، شاید بد نباشد که زمان ورزش کردن‌تان را از اول صبح به بعد از ساعات کاری تغییر دهید. و عصر ورزش کنید



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb