عمل لاغری و عوارض آن چیست؟

عمل لاغری و عوارض آن چیست؟

عمل جراحی لاغری چیست؟

داشتن اضافه وزن و افزایش ریسک بیماری‌های خطرناک، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با هم دارند. در حال حاضر این بیماری‌ها عامل چیزی حدود سالیانه دو و نیم میلیون مرگ در سراسر دنیا هستند. برای غلبه بر چنین مشکلی، موسسه ملی سلامت (NIH) در دهه ۱۹۹۰ دستورالعمل‌هایی برای جراحی لاغری ارائه داده است. عبارت «جراحی لاغری» به عنوان پوششی برای گروهی از جراحی‌ها تهاجمی به منظور کاهش نرخ چاقی فراگیر شده است.

جراحی باریاتریک به جراحی‌هایی گفته می‌شود که به منظور کاهش وزن، تغییراتی در دستگاه گوارش فرد ایجاد می‌شود. این جراحی معمولا روی افرادی صورت می‌گیرد که چاق محسوب می‌شوند و شاخص توده بدنی‌شان حداقل ۴۰ است.

 عمل لاغری بای پس معده :

این روش نوعی از عمل بای پس معده است و حتی شایع ترین نوع آن نیز به حساب می آید. این نوع جراحی معمولا بازگشت پذیر نیست و در آن قسمت بالای معده را می بُرند و باقی مانده معده را می بندد که باعث می شود در یک وعده غذای زیادی نخورید و حتی مقدار جذب غذا نیز کاهش می یابد. قسمت باقی مانده اندازه یک گردو است و تنها ۲۸ گرم غذا را در خود نگه می دارد. در حالت عادی معده قادر به نگهداری مقدار بسیار بیشتری است. سپس جراح روده کوچک را می برد و مستقیما به همان کیسه کوچک (معده ) وصل می کند. سپس غذا به این کیسه کوچک می رود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده خواهد رفت. غذا بیشتر معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور می زند و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک میشود.

عمل لاغری لاپاراسکوپی باندینگ شکمی قابل تنظین ::

در این جراحی کاهش وزن، جراح باندی قابل باد کردن را دور بالاترین بخش معده قرار می دهد. وقتی این باند باد می شود معده را فشرده می کند درست مانند کمربندی که شلوار را جمع می کند. این کار باعث تقسیم معده به دو قسمت می شود. یک قسمت به صورت پاکتی کوچک است و توسط کانالی که توسط باند ایجاد شده با دیگر بخش های معده در ارتباط است. قسمت کوچک باعث می شود مقدار غذای دریافتی فرد محدود شود. این باند قابل تنظیم است، بنابراین تعیین می کنید محدودیت غذایی تا چه میزان می باشد .

 

عمل لاغری اسلیو :

این روش از جراحی های جدید کاهش وزن است. گاسترکتومی اسلیو یا آستینی در واقع بخش اول فرآیند جراحی بای پس معده به روش انحراف بلیو پانکراتیک توسط duodenal switch است. با این حال بخش گاسترکتومی اسلیو می تواند تمام آنچه برای کاهش وزن نیاز است، باشد. با جراحی گاسترکتومی اسلیو ساختار معده به حالتی تیوپی تغییر می کند که مقدار کالری دریافتی بدن را محدود می کند. اینکه کدام یک از این روش ها مناسب یک فرد واجد شرایط است بستگی به شرایط شخصی فرد دارد. جراح باید موارد بسیاری از جمله BMI، عادات غذایی، مشکلات سلامتی، هر جراحی که در گذشته داشتید و خطرات هر کدام از این روش ها را به حساب بیاورید .

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک نسل جدید و پیشرفته جراحی و تناسب اندام است که در دنیا استفاده میشود بیشتر افراد عمل لیپو را برای شکم و پهلو انجام میدهند.
و نسل گسترش یافته ی لیپوساکشن است که بسیاری از مشکلات لیپوساکشن را ندارد در این عمل با استفاده از دستگاه مخصوص چربی های اضافه ی بدن را خارج میکنند.

عمل لیپوماتیک چگونه انجام میشود؟

جراحی لیپوماتیک معمولا با بیهوشی عمومی در بیمارستان انجام میشود.
در این روش قبل از ورود کانولا به محل چربی مایعی به چربی ها تزریق می شود که موجب رقیق شدن چربی و خروج آسانتر آن از بدن می شود، بدون اینکه آسیبی به دیگر بافتها بزند. و همینطور باعث نتیجه بهتر و مطلوبتر و راحتی بیشتر بیمار بعد از جراحی می شود .
در این روش چربیهای خارج شده از بدن قابل تصفیه شدن است و میتوان برای تزریق در نواحی دیگر بدن مانند باسن استفاده کرد.

دستگاه لیپوماتیک

دستگاه لیپوماتیک برای شکستن سلولهای چربی از فناوری صوتی و لرزش استفاده می کند.
یک کمپرسور هوا به دستگاه لیپوماتیک متصل است که هوای پرفشار را تولید و به لوله کانولا منتقل می کند.
لوله کانولا هم در زیر پوست با ارتعاش سریع و مداوم سلولهای چربی را میشکند و بعد توسط كانولای ديگری كه به دستگاه ساك…

» عوارض لیپوماتیک و پیکرتراشی

عوارض لیپوماتیک زمانی اتفاق می افتد که در یک مرکز معتبر و تحت نظر جراح متخصص انجام نشود. عوارض جانبی که ممکن است در طول عمل پیش بیاید شامل زخم یا جراحت داخلی، آسیب دیدن اعصاب و شوک می‏ گردد. آمبولی، لخته شدن خون در ریه ‏ها، بروز عفونت، هماتوم (خون‏ریزی داخلی)، تورم و نکروز سلول‏ها (مرگ سلولی) ممکن است بعد از عمل لیپوماتیک ایجاد شود.همچنین ممکن است بدن فرد به داروهای بی ‏حسی (لیدوکایین) و بیهوشی واکنش منفی نشان دهد. بهتر است قبل از انجام هرکاری با پزشک متخصص مشاوره کنید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 2.0 از 1 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb