علل جوش های سر سیاه چیست ؟

علل جوش های سر سیاه چیست ؟

جوش های سر سیاه :
جوش‌های زیرپوستی است؛ که به عقیدهٔ متخصصان پوست کاملاً قابل درمان است و در خیلی از موارد بعد از درمان ردّی از خود به‌جا نمی‌گذارد.
جوش‌های سر سیاه یکی از رایج‌ترین انواع آکنه هستند. اگرچه افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر در معرض جوش‌های سر سیاه هستند، اما این جوش‌ها ممکن است روی پوست همه‌ی افراد قابل مشاهده باشد.
برخلاف جوش‌های سرسفید که منافذ بسته در پوست ایجاد می‌کنند، جوش‌های سر سیاه منافذ باز دارند. اکسید شدن در سطح این منافذ، موجب رنگ تیره‌ی این جوش‌ها می‌شود.

برخی از افراد سعی می‌کنند با فشار دادن جوش‌های سر سیاه، آن‌ها را تخلیه کنند، اما باید بدانید که این کار می‌تواند موجب ایجاد جای زخم یا دیگر آسیب‌های پوستی شود و جای آن در سطح پوست باقی بماند.

جوش‌های سرسیاه، در واقع نوع خفیف آکنه هستند که معمولا در سطح پوست صورت دیده می‌شوند، اما ممکن است در قسمت‌های دیگری از بدن از جمله پشت، سینه، گردن، بازو یا شانه‌ها نیز ظاهر شوند.

 دلایل به وجود آمدن جوش سرسیاه
علل بسیار زیادی برای جوش سرسیاه وجود دارد در زیر به برخی از مهمترین عوامل آن اشاره می کنیم:

_تولید بیش از حد چربی بدن
_استفاده از لوازم آرایشی چرب
ا_سترس و اضطراب
_تغییرات هورمونی
_فقدان تغذیه مناسب
_استفاده از برخی داروها همچون کورتیکو استروئیدها، _لیتیوم و آندروژن ها
_مصرف دخانیات و به طور اخص سیگار


علل جوش سرسیاه:
جوش‌های سرسیاه به دلیل رژیم غذایی نامناسب، کثیفی یا استرس ایجاد نمی‌شوند بلکه علت اصلی، مسدود شدن منافذ سلول‌های پوستی مرده است. پوست ما همیشه در حال بازسازی است، سلول‌های جدید ایجاد می‌شوند و سلول‌های قدیمی می‌میرند و می‌ریزند. سلول‌های قدیمی همیشه پوسته‌پوسته نمی‌شوند و گاهی اوقات می‌توانند منافذ پوستی شما را مسدود کنند.

اگر منافذ مسدود شوند، روغنی که توسط غدد موجود در فولیکول تولید می‌شود، نمی‌تواند منافذ را ترک کند. سلول‌های پوست و روغن با اکسید شدن جمع شده و تیره می‌شوند و جوش‌های سرسیاه ایجاد می‌شوند.
– میکرونیدلینگ برای جوش سر سیاه
شما می توانید از مزایای درمان میکرونیدلینگ بهره مند شوید. هنگامی که سوزن استریل شده، به سوراخ های بالاترین لایه پوست فشار وارد می کنند، منبع جوش سر سیاه را از بین می برند. با انجام این کار، منافذ باز پوست شما به ویژه در اطراف بینی شما درمان می‌شود.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 3.0 از 2 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb