لیفت با نخ برای صورت چگونه است و چه مدت دوام دارد؟

لیفت با نخ برای صورت چگونه است و چه مدت دوام دارد؟

دوام لیفت با نخ؟

امروزه افراد به دلایل مختلف از جمله افزایش سن دچار پیری پوست می شوند و برای رفع آن از روش های مختلفی استفاده می کنند که برخی از این روش ها بسیار قدیمی بوده و فرد معمولا نتایج خوبی از آن دریافت نکرده و به سراغ روش های دیگر می رود.

یکی از روش هایی که برای جوان سازی پوست استفاده می شود و کاربرد های بسیار خوبی به دلیل پیشرفته و به روز بودن دارد و همچنین نسبت به روش های دیگر از نتایج بهتری هم برخوردار می شود این روش به تازگی طرفداران بسیاری را پیدا کرده است.

 

ماندگاری لیفت با نخ به چه مواردی بستگی دارد؟
لیفت با نخ در حالت عادی ماندگاری بین 12 تا 18 ماه را دارا می باشد؛ که این ماندگاری بنا به شرایطی می تواند کم تر یا بیش تر باشد این شرایط معمولا بستگی به فرد بیمار دارد که در بهترین شرایط رعایت شود و یا اصلا رعایت نشود که در این صورت نتایج خوبی به دست از نظر ماندگاری به دست نخواهد آمد بنابراین برای دریافت نتایج های خوب باید دستوراتی را رعایت کنیم.

از نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که پس از مدت زمانی بین 12 تا 18 ماه هر زمان که احساس شد عمل لیفت با نخ از بین می رود و اثرات آن خنثی می شود دوباره این عمل را تکرار کنیم. این نکته معمولا جز اولین نکاتی است که پزشک متخصص برای فرد بیمار طی مشاوره ای ارائه می کند و فرد بیمار از این اتفاق آگاه می سازد تا فرد بیمار دچار استرس و نگرانی نشده و آرامش خود را حفظ کند.

همچنین در زمانی که عمل لیفت با نخ را انجام داده اید نباید حرکاتی را که باعث فشار دادن صورت و ناحیه هایی که عمل لیفت با نخ بر روی آن ها صورت گرفته انجام شوید. این کار باعث می شود تا نظم عمل و همچنین ظرافت هایی را که پزشک متخصص برای انجام عمل به خرج داده است از بین برود و سبب نتیجه نگرفتن فرد بیمار از انجام عمل لیفت با نخ شود.

 

 لیفت نخ صورت چقدر دوام دارد
امروزه افراد به دلیل افزایش سن و دیگر دلایل که رایج ترین آن ها پیری می باشد دچار افتادگی پوست شوند. این اقتادگی که با پیری همراه می باشد افراد را بسیار آزرده خاطر و روحیه آن ها را بسیار سست می کند که برای پیشگیری از این روحیه ها باید برای این مشکل راه حلی را پیدا کرد.

از مهم ترین نکاتی که باید در افزایش لیفت با نخ در نظر گرفت مراقبت ها قبل و بعد از عمل می باشد. این مراقبت ها شامل رعایت برخی نکات که توسط پزشک قبل و پس از عمل به آن ها گوش زد خواهد شد و افراد باید نهایت تلاش خود را برای انجام هر چه دقیق تر این موضوعات کنند . به هیچ عنوان در انجام آن ها کوتاهی به عمل نیاورند تا از مدت زمان ماندگاری لیفت کم نشده و بر آن اضافه شود.

در حالت عادی ماندگاری برای لیفت با نخ مدت زمانی بین 12 تا 18 ماه می باشد که در صورت رعایت نکات ذکر شده و همچنین با استفاده از تحقیقاتی که توسط فرد بیمار و همچنین با مشاوره هایی که فرد بیمار با پزشک متخصص می کند باعث به دست آوردن نتایج بهتر نسبت به کسانی که به این نکات توجه خاصی نمی کنند به دست می آورند.

کلا می توان نتیجه گرفت ماندگاری نخ تا یک سال و عمر مفید کلاژن بین یک و نیم تا سه سال است. تأثیر مثبت لیفت نخ بلافاصله پس از انجام بطور چشمگیری نمایان می شود و با گذشت زمان، ساخت کلاژن منجر به ظاهری جذاب تر و جوان تر خواهد شد.

پس از انجام عمل لیفت با نخ شستشوی مو و صورت مانعی ندارد ولی باید در انجام آن با احتیاط عمل کنید همچنین اگر پس از عمل لیفت نخ صورت تان دچار التهاب شد می توانید از یک کمپرس یخ و به مدت 20 دقیقه یکبار استفاده کنید انجام دو نکته ی زیر نیاز به دقت دارد که فرد باید به آن توجه کرده و به محلی از صورت که مورد عمل لیفت نخ قرار گرفته فشار وارد نکند.

نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که فرد بیمار پس از انجام عمل لیفت با نخ باید مایعات فراوان تا چند روز پس از عمل بنوشد همچنین علاوه بر آن پس از لیفت نخ فرد بیمار باید به مدت 3 روز الی 2 هفته در زمان خوابیدن از بالش های مخصوص گردن استفاده کرده و گردن خود را مقداری بیشتر از حالت عادی در ارتفاع بالاتر نگه دارد تقریبا به اندازه 30 درجه بیش تر.

آیا می توان از لیفت نخ برای صورت استفاده کرد؟
با گذشت زمان و بالا رفتن سن افراد شاهد پیری و افتادگی پوست خود می شوند و مرد و زن بدون هیچ تفاوتی ممکن است با برخورد کردن با این مشکل رفتار های متفاوتی را نشان دهند.

یکی از راه حل هایی که برای افراد برای از بین بردن پیری پوست خصوصا پیری صورت وجود دارد روش لیفت نخ می باشد که بسیار کارساز بوده و نتایج درخشانی را برای افراد به وجود می آورد. با لیفت نخ صورت تحریک شده و کلاژن سازی می کند که برای جوان سازی و از بین بردن چین و چروک ها بسیار لازم است.

جوانسازی صورت با لیفت با نخ
زمانی که افراد به علت بالا رفتن سن و یا موارد دیگر که رایج ترین آن بالا تر رفتن سن می باشد دچار افتادگی پوست و پیری آن می شوند روش های مختلفی را برای جوان سازی و رفع مشکل به وجود آمده امتحان می کنند که همه ی این روش ها می تواند نتایج خوب یا در مواردی نتیجه ی منفی برای افراد داشته باشد که هر کدام از این نتایج بسته به مواردی می تواند مختلف باشد.

یکی از روش هایی که برای از بین بردن مشکلاتی از قبیل پیری پوست به کار می رود لیفت با نخ می باشد که برای جوان سازی پوست و توسط پزشک متخصص در زمینه لیفت با نخ مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به این صورت است که نخ از سوراخ های بسیار ریزی که در نقاط مختلف صورت توسط پزشک و سوزن مخصوص به وجود آمده است در زیر پوست قرار می گیرد و پس از مدتی جذب پوست می شود.

برای گرفتن نتایج بهتر قبل از هر گونه اقدامی برای انجام لیفت نخ (Lift with yarn) برای صورت بهتر است از یک پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید و از راهنمایی های او نهایت استفاده را بکنید چرا که یک پزشک متخصص در این زمینه می تواند برای افراد کمک های زیادی قبل از به وجود آمدن هر گونه مشکلاتی که باعث اضطراب و ترس افراد شود کند بنابراین به هیچ عنوان سر خود این روش ها را امتحان نکنید

روش های خانگی برای ماندگاری بیشتر لیفت نخ صورت
روش های مختلفی برای انجام لیفت نخ صورت وجود دارد اما استفاده ی آن ها به صورت سر خود توسط افراد بیمار ممکن به وجود آمدن مشکلاتی برای آن ها شود از جمله ی این مشکلات افزایش مشکلات پوستی به جای کاهش آن می باشد که ممکن است پس از انجام این روش ها فرد را دچار مشکلاتی که ممکن است جبران آن گران تمام شود کند به همین دلیل نباید این روش ها را سر خود انجام داد.

 

لیفت صورت با نخ چیست؟
تا همین چند سال پیش تنها راه درمان افتادگی و شل شدگی پوست، جراحی لیفت صورت بود؛ یک جراحی دشوار با خطرات بسیار و دوران نقاهت طولانی. البته روش‌های جوانسازی بسیاری هستند که قدمتی طولانی دارند ولی نتایج اکثرشان قابل مقایسه با نتایج نهایی جراحی لیفت نبود. در واقع تنها راه رفع افتادگی پوست، حذف پوست اضافی به کمک تیغ جراحی بود.

جراحی لیفت با این که می‌تواند به نتایج فوق‌العاده‌ای منجر شود، خطرات بسیار و هزینه‌های بالایی دارد؛ برای همین بسیاری از متقاضیان یا علاقه‌ای به رفتن زیر تیغ جراحی نداشته یا از لحاظ شرایط جسمی و روانی، توان انجام این کار را ندارند. به همین دلیل روش‌های مدرن‌تر و کم‌تهاجمی‌تری برای لیفت صورت ابداع شد که لیفت صورت با نخ (Thread Lift) یکی از آن‌ها است.

لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی است که در آن از نخ‌های بخیه‌ی موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می‌شود. بخیه‌های موقت در زیر پوست کار می‌شوند و ۲ تاثیر جوانسازی فوق‌العاده بر صورت شما می‌گذارند:


1/ لیفت و سفت کردن پوست

در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برش یا برداشتی روی پوست انجام نمی‌شود. به جای آن جراح متخصص با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می‌کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود


۲) تحریک کلاژن سازی

جالب است بدانید که نخ‌های کار شده در زیر پوست به جز این که پوست را سفت و خوش حالت می‌کنند، فرآیند پیری پوست را کند کرده و با آن مبارزه می‌کنند. این بخیه‌ها با تحریک «فرآیند ترمیمی» پوست کاری می‌کنند که بدن در نزدیکی مناطق درمان شده، مقادیر زیادی کلاژن بسازد.

انواع لیفت با نخ
در این روش جوانسازی پوست با استفاده از نخ‌های فلزی داربستی را در زیر پوست می‌سازیم. ضخامت این نخ‌ها در حد یک تار مو است. نخ‌ها ممکن است از فلزات گران قیمت مثل پلاتینیوم، طلا یا فیبرهای سنتتیک مثل پلی‌استر یا کاپرون یا ترکیبی از پلی‌مرهای صناعی با سایر مواد باشد.

لیفت با نخ را با استفاده از ۳ نوع نخ انجام می‌دهیم:

نخ‌های جذبی
این نخ‌ها بعد از مدتی جذب بدن می‌شوند و از موادی زیست سازگار ساخته شده‌اند. یعنی بافت‌های بدن انسان به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. سلول‌های پوست در مجاورت داربست تشکیل شده از این نخ‌ها تقسیم و مستقر می‌شوند. برای همین حتی بعد از جذب نخ‌ها اثرات آن ماندگار و قابل مشاهده است.

نخ‌های غیرقابل جذب
نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار می‌گیرند. این نخ‌ها تا آخر عمر در زیر پوست می‌مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست استفاده می‌شوند. مثلاً برای لیفت خیلی قوی گردن از این‌ها استفاده می‌کنیم.

نخ‌های ترکیبی
این‌ها به این صورت هستند که بخشی از مواد آن‌ها جذب پوست می‌شود و بخشی از نخ به شکل تکه‌های ریز ریز در زیر پوست باقی می‌ماند. معروف‌ترین نخ‌های این چنینی، نخ‌های سیلهوئت اینستالیفت (Silhouette instalift) هستند.

ساختار این نخ‌ها به این شکل است که خودشان جذب پوست می‌شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌مانند.

 

مراقب های قبل از درمان با نخ لیفت

◼ بهتر است قبل از شروع درمان حتما با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین برنامه درمان را با توجه به نوع پوست شما تعیین کند.

◼ متخصصان موافق هستند که افراد کاندید جهت انجام نخ لیفت باید حداقل از یک هفته قبل از عمل از مصرف الکل و سیگار اجتناب نمایند؛ زیرا این موارد باعث کمبود آب بدن می شوند و ممکن است که با مواد بی حسی تداخل ایجاد کنند.

◼ از تمام محصولات دارویی بر پایه ی آسپرین باید اجتناب شود (این دارو ها رقت خون را بالا می برند) و می توانند باعث خونریزی غیر ضروری در هنگام انجام این پروسه درمانی شوند. این مورد می تواند عوارض جانبی و ناخواسته ای را به همراه داشته باشد (جهت قطع دارو حتما از دستورالعمل پزشک خود پیروی کنید).

 

مراقبت های پس از درمان با نخ لیفت

✔ برخی از بیماران ممکن است در اثر عوارض جانبی مواد بی حسی، حالت تهوع داشته باشند. در صورت داشتن حالت تهوع در حد چند جرعه کوچک، مایعات استفاده کنید (البته با صلاحدید پزشک).

✔ اگر پوست شما متورم یا کبود شده است، به مدت ۳۰ دقیقه ۴ بار در روز برای ۵ روز اول، یخ استفاده کنید.

✔ انجام حرکات ورزشی در اجزا صورت را به مدت ۲۴ ساعت محدود کنید.

✔ از مصرف کرم های صورت یا آرایشی صورت برای ۴۸ ساعت خودداری کنید.

✔ نوشیدنی را با نی استفاده نکنید.

✔ سر را بالا نگه دارید (از جمله از خم شدن سر پایین تر از سطح قلب خودداری کنید). به مدت ۵-۷ روز با زاویه ۴۵ درجه سر خود را نگه دارید.

✔ به مدت ۷-۱۰ روز غذاهای نرم و یا مایعات بنوشید.

✔ از جویدن آدامس به مدت ۲ هفته اجتناب کنید.

✔ به مدت ۲-۳ هفته از فشار شدید یا کشیدگی پوست صورت اجتناب کنید.

 

چه زمانی می توانید دوباره شروع به کار کنید؟

این بستگی به نوع کار و محیط کار شما دارد. باید انتظار داشت که در طی ۱ روز تا ۱ هفته پس از درمان خود می توانید به محل کار خود برگردید ، اما این مدت زمان بسته به نوع شغل شما متفاوت است. شغلی که نیازی به فعالیت زیادی نداشته باشد می تواند طی ۱-۲ روز پس از درمان از سر گرفته شود اما شغلی که به حرکت و فعالیت زیادی نیاز دارد ، به مرخصی بیشتر نیاز دارد.

◼ چه موقع می توانید دوش بگیرید؟

حداقل ۱۲ ساعت بعد از عمل باید از شستشو، مرطوب و لمس کردن صورت یا ناحیه تحت درمان خودداری کنید. پس از دوش گرفتن و تمیز کردن ناحیه، مراقب باشید که هرگز ناحیه ی مورد نظر را اسکراب نکنید و به مدت ۳ هفته از ماساژ ناحیه ی درمان اجتناب نمایید.

◼ چه زمانی می توانید روال منظم مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید؟

شما می توانید حدود ۴۸ ساعت بعد از لیفت نخ صورت خود را به آرامی شستشونمایید، خشک کنید و از یک لوسیون ملایم استفاده نمایید (از فشار دست و انگشتان جهت پخش آن بر روی صورت خودداری نمایید)، اما از استفاده هر نوع لایه برداری یا ضد لک اجتناب کنید و قبل از استفاده از هرگونه لوسیون و یا کرم که ترکیبات و دوز قوی دارد حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

◼ چه زمانی می توانید آرایش کنید؟

بعد از ۴۸ ساعت پس از لیفت نخ، می توانید در صورت لزوم از مواد آرایشی استفاده کنید. آرایش به پوشاندن هرگونه کبودی باقی مانده کمک می کند. (جهت پخش کردن کرم پودر و کانسلر بر روی پوست خود به ارامی با پوست خود رفتار کنید).

◼ چه زمانی می توانید دوباره ورزش کنید؟

می توانید اشکال سبک ورزش مانند پیاده روی را ۱ هفته بعد از لیفت نخ از سر بگیرید ، اما مراقب باشید از هرگونه تمرینی که باعث شود که ناحیه درمان تحت فشار قرار گیرد ، خودداری کنید. به عنوان مثال باید از وزنه برداری تا زمانی که متخصص به شما اجازه نداده و از بهبود صورتتان اطمینان حاصل نکرده خودداری کنید. از ورزش یوگا که لازم است سر شما زاویه ی پایین تا حدود زیر قلب داشته باشد، باید به مدت ۷ روز خودداری کنید.

 

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 5.0 از 2 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb