پلاسماجت چیست و عوارض و مزایای آن چیست؟

پلاسماجت چیست و عوارض و مزایای آن چیست؟

منظور از پلاسما جت چیست؟
پلاسما جت روشی جدید برای جوان‌سازی پوست است که از طریق دستگاه پلاسماجت انجام می‌شود. با استفاده از این روش فرایند آب‌رسانی به پوست سریع‌تر شده و بنابراین پوست جوانی و شادابی خود را دوباره به دست می‌آورد. با استفاده از روش پلاسما جت می‌توان انواع آسیب‌های پوستی شامل چین و چروک ناشی از افزایش سن، افتادگی‌ها، آکنه و جای زخم و بریدگی را از بین برد. علاوه بر این با استفاده از این روش می‌توان افتادگی‌های پلک و چشم‌ها را برطرف کرد و فرم بینی را نیز زیباتر ساخت. این موارد تنها بخشی از کاربردهای روش پلاسما جت است.

زیباسازی پوست با استفاده از پلاسما جت به‌صورت کاملا سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود. این روش را می‌توان یکی از روش‌های بدون درد و کم عارضه برای زیباسازی پوست دانست. در این روش نیازی به ایجاد برش در پوست نبوده و کاملا بدون درد است. به همین دلیل پلاسما جت به روشی محبوب و پرکاربرد برای جوان‌سازی پوست تبدیل شده است. روشی که نتایج آن در مدتی کوتاه ظاهر می‌شوند و برای مدتی نسبتا طولانی باقی می‌مانند

.پلاسما جت پلک چگونه انجام می‌شود؟
پلاسما جت پلک روشی مطمئن برای از بین بردن افتادگی‌های پلک و چین و چروک‌های ریز اطراف چشم است. ازآنجایی‌که این روش یکی از روش‌های غیرتهاجمی است، نیازی به بیهوشی و جراحی نداشته و هیچ برشی در سطح پوست فرد ایجاد نمی‌کند. برای انجام پلاسما جت پلک پزشک ابتدا فرد را به‌طور کامل معاینه می‌کند تا از سلامت او مطمئن شود. در جلسات مشاوره پیش از عمل پزشک درباره همه عوارض، خطرات و مشکلات احتمالی با فرد داوطلب صحبت کرده و او را برای انجام عمل از لحاظ روانی و جسمی آماده می‌کند.

همان‌طور که از نام این روش پیدا است، ماده اصلی آن پلاسما است. ماده‌ای گازی شکل با حرارت بسیار زیاد که خاصیت رسانایی داشته و در برخورد با مواد دیگر به‌سرعت سرد می‌شود. این ماده با استفاده از دستگاه پلاسماجت وارد پوست شده و با تبخیر بخش‌هایی از لایه‌های مختلف پوست باعث لیفت پوست یا رفع چین و چروک‌ها و دیگر مشکلات پوستی می‌شود. در این روش پلاسما در نقاطی بسیار ریز با فاصله‌های کم تابانده می‌شود. بنابراین پس از انجام این عمل معمولا پوست فرد زخم‌های زیر نزدیک به هم دارد. این زخم‌ها یکی دو روز پس از درمان برطرف می‌شوند و جای آن‌ها باقی نخواهد ماند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پلاسما باعث ایجاد سوختگی در پوست شده و جای آن برای همیشه باقی خواهد ماند، اما واقعا این‌طور نیست. اگر نگاهی به نتایج جوان‌سازی پوست با پلاسماجت بیندازید، متوجه خواهید شد که بر روی پوست افرادی که از این روش جوان‌سازی استفاده کرده‌اند، نمی‌توان جای زخم یا سوختگی را مشاهده کرد. به‌علاوه نقاط ریز ایجاد شده بر روی پوست تنها چند روزی پس از عمل وجود دارند و پس از آن به طور کامل برطرف می‌شوند.

 

کاربردهای پلاسما جت
پلاسماجت را می‌توان یکی از پرکاربردترین روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست دانست. روشی که علاوه بر درمان انواع آسیب‌های پوستی نظیر چین و چروک‌ها، آکنه، جای زخم و بریدگی می‌تواند برای رفع افتادگی پلک و اطراف چشم نیز استفاده شود. علاوه بر این می‌توان برای لیفت بینی و اصلاح حالت آن از روش پلاسما جت استفاده کرد. این موضوع برای کسانی که از جراحی می‌ترسند یا نمی‌توانند هزینه زیادی صرف زیبایی پوست خود کنند، بسیار مناسب است.

 

علاوه بر این‌ها از این روش می‌توان برای درمان ترک‌های پوستی نیز استفاده کرد. این ترک‌ها ممکن است به دلیل افزایش وزن، حاملگی یا بلوغ در پوست افراد ایجاد شوند. از بین بردن انواع ضایعات پوستی نیز از دیگر کاربردهای این روش است. با پلاسماجت می‌توان انواع زگیل و فیبروئیدها را درمان کرد. پلاسماجت را می‌توان روشی پرکاربرد و تاثیرگذار در برطرف کردن چین و چروک دانست. چین و چروک‌های اطراف چشم، خط لبخند، خطوط پیشانی و دیگر نواحی چهره و بدن افراد از طریق این روش برطرف می‌شوند.

بسیاری از افراد ممکن است در برهه‌ای از زمان برای انجام تاتو اقدام کرده باشند و اکنون به هر دلیلی بخواهند آن را پاک کنند. پلاسما جت روشی مطمئن برای پاک کردن تاتوها است. علاوه بر آن می‌توان از این روش برای از بین بردن خال‌های نقاط مختلف بدن نیز استفاده کرد. به‌علاوه این روش را می‌توان روشی مطمئن برای رفع افتادگی‌های پوست در نواحی مختلف چهره دانست. درواقع علاوه بر لیفت پلک و بینی می‌توان نواحی پایینی صورت مانند غبغب را نیز با این روش لیفت کرد.

مزایای پلاسماجت:

پلاسماجت با تحریک و تسریع روند کلاژن سازی در پوست بدون وارد کردن مواد شیمیایی اضافه به بدن باعث بهبود روند خون‌رسانی و آبرسانی پوست شده و در طول زمان آن را شاداب، سالم و با طراوت نگه می‌دارد. این تکنیک می‌تواند جایگزینی مناسب برای جراحی‌های زیبایی بینی، پلک یا دیگر نواحی بدن باشد. تکنیکی که بدون نیاز به ایجاد برش یا زخم در پوست باعث زیباتر شدن و جوان‌تر شدن آن می‌شود. ازآنجایی‌که نقاط درمان پلاسماجت بسیار کوچک و نزدیک به هم هستند، می‌توان از آن برای درمان مشکلات پوستی در نواحی کوچک و حساس همچون کناره‌های چشم استفاده کرد.

طول مدت جلسات درمان با پلاسما جت کوتاه بوده و بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد. بنابراین نیازی نیست که شخص داوطلب از کار خود مرخصی بگیرد و شخص بلافاصله پس از درمان می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد. در بیشتر افراد درمان با این روش در یک جلسه به اتمام می‌رسد. اما در برخی افراد خاص ممکن است نیاز به دو یا سه جلسه درمانی نیم ساعته باشد. به‌علاوه درمان پوست با این روش بدون بی‌حسی و بیهوشی انجام می‌شود.

 

تفاوت پلاسماجت با دیگر روش‌های زیبایی پوست چیست؟
مقایسه پلاسماجت و جراحی
در روش‌های جراحی زیبایی پوست اثرات زخم‌ها و برش‌ها تا سال‌ها باقی خواهد ماند و ممکن است از بین نرود. درصورتی‌که در روش پلاسماجت نیازی به ایجاد برش نبوده و هیچ جای زخمی باقی نخواهد ماند. به‌علاوه دوره نقاهت در روش جراحی طولانی است. در این روش‌ها معمولا فرد باید دو هفته به طور کامل استراحت کند تا اثرات داروهای بیهوشی برطرف شود، بخیه‌ها کشیده شوند و جای زخم‌ها تا حد زیادی برطرف شوند. درصورتی‌که روش پلاسماجت دوره نقاهت نداشته و شخص بلافاصله پس از درمان می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود برسد. قطعا عوارض روش پلاسماجت از جراحی بسیار کمتر است. ماندگاری نتایج هر دو روش دائمی است. تنها در روش پلاسماجت ممکن است نیاز به تکرار جلسات در طول سال‌ها باشد.

مقایسه پلاسماجت و پلکسر
از نظر شیوه انجام و نتایج این دو روش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این دو روش در دستگاه مورد استفاده است و می‌توان هردوی آن‌ها را برای رفع ضایعات پوستی و درمان آسیب‌های دیگر استفاده کرد. این روش‌ها از روش‌های غیرتهاجمی برای درمان پوست هستند و هیچ‌کدام نیازی به ایجاد برش ندارند. دوره نقاهت آن‌ها کوتاه است و افراد بلافاصله پس از درمان با هر دو روش می‌توانند نتایج را مشاهده کنند.

 

منظور از پلاسما جت پلک چیست؟
پلاسما جت روشی جدید برای انجام عمل‌های زیبایی بدون جراحی است. این روش را می‌توان روشی کاربردی برای ترمیم جای زخم‌ها، برطرف کردن چین و چروک‌ها و افتادگی‌های اطراف پلک و حتی فرم دهی و لیفت بینی دانست. در پلاسما جت پلک هدف برطرف کردن آسیب‌ها و افتادگی‌های ایجاد شده در ناحیه اطراف چشم است که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده است. این روش روشی کم عارضه و بی‌خطر برای کسانی است که دوست دارند جوانی و زیبایی را به چشم‌های خود برگردانند و چهره خود را زیباتر کنند.

پلاسما یکی از انواع ماده است که حالتی گازی شکل داشته و درجه حرارت بسیار بالایی دارد. در واقع در پلاسما تعداد الکترون‌های آزاد با تعداد یون‌های مثبت برابر است. به همین دلیل این ماده می‌تواند با اثرگذاری روی سلول‌های پوستی، آن‌ها را تحریک کرده و فرایند درمان زخم را بهبود دهد. این ماده در زیباسازی پوست بدون نیاز به جراحی نیز کاربرد فراوانی دارد. در این عمل‌ها پزشک با استفاده از دستگاه پلاسما جت ماده پلاسما را به لایه‌های زیرین پوست می‌تاباند و حرارت آن باعث تصعید این لایه‌ها می‌شود. تصعید لایه‌های پوستی در نهایت منجر به جمع شدن پوست و لیفت آن خواهد شد.

 

توصیه های قبل از اقدام برای پلاسما جت پلک
به اندازه کافی درباره اعتبار کلینیک و تخصص و مهارت پزشک فکر کنید.
در جلسات مشاوره با پزشک خود تعارف نکنید. همه سوالات خود را بپرسید و درباره انتظارات خود با او صحبت کنید.
در صورتی که حساسیت پوستی دارید یا قبلا چشمان خود را جراحی کرده‌اید، پزشک را مطلع کنید. توجه کنید که این جراحی می‌تواند جراحی زیبایی یا درمانی باشد.
اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید.
حداقل از دو هفته قبل از عمل مصرف سیگار، قلیان و الکل را متوقف کنید.

در صورت لزوم آزمایش‌های تجویز شده را انجام داده باشید.
3 روز قبل از عمل از مصرف آسپرین یا هر نوع رقیق‌ کننده‌ خون پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از پلاسما جت
تا سه هفته بعـد از پلاسماجت از مواد آرایشـی در ناحیه مورد نظر استفـاده نکنید.
ممکن است تا چند روز ناحیه درمان متورم و قرمز شود؛ کرم تجویزشده را طبق دستور پزشک معالج مصرف کنید.

موارد منع استفاده از پلاسماجت
خانم‏ هایی که باردار هستند.
کسانی که به بیماری صرع و التهاب حاد مبتلا هستند.
افرادی که دارای دستگاه تنظیم ضربان قلب، هولتر مانیتور و هرگونه شی فلزی در ناحیه تحت درمان هستند.

 

 

مراقبت های بعد از پلاسما جت
از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
در فضاهای باز حتما از عینک دودی استفاده کنید.
تا چند روز پس از پلاسما جت پلک از محیط‌های پر گردوغبار و آلوده دوری کنید.
پس از درمان و تا زمان برطرف شدن کامل پوسته ریزی‌ها از مواد آرایشی استفاده نکنید.
از دست‌کاری زخم‌ها یا کندن آن‌ها جدا خودداری کنید.
در صورتی که پزشک برای شما دارویی تجویز کرده، آن را درست و به موقع مصرف کنید.
ناحیه درمان را تمیز نگه داشته و دست‌های آلوده خود را به آن نزنید.
از فشار دادن، مالیدن و ماساژ دادن پلک‌ها خودداری کنید.
تا دو هفته پس از پلاسماجت پلک از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کرده و با آب داغ و پرفشار دوش نگیرید. پس از این مدت نیز حتما با مشورت پزشک به انجام این کارها بپردازید.

 

عوارض و معایب پلاسما جت
در مقایسه با عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، پلاسما جت پلک عوارض بسیار کمی دارد. قرمزی، التهاب، تورم و کبودی در محل درمان از عوارض شایع پس از انجام این عمل هستند. به علاوه ممکن است تا یکی دو روز پس از عمل در محل درمان احساس گرگرفتگی یا گرما وجود داشته باشد. طی یک هفته پس از پلاسماجت نیز ممکن است محل درمان پوسته ریزی داشته باشد که کاملا طبیعی است. همه این عوارض طبیعی و البته کوتاه مدت هستند. معمولا عوارض پلاسماجت بینی حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند. بنابراین اگر عوارض طولانی‌تر شدند، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

پلاسما جت، یکی از جدیدترین روش های رفع افتادگی، برطرف کردن چین و چروک و لیفت قسمت های مختلف صورت به ویژه پلک می باشد که بدون هیچ گونه عمل جراحی و تنها با یک دستگاه انجام می شود. این دستگاه از روش تبدیل جامد به گاز برای لیفت و احیای مجدد پوست استفاده می کند. در ادامه این بخش به معرفی روش پیشرفته پلاسما جت پرداخته و اطلاعاتی را در مورد میزان ماندگاری پلاسما جت پلک و عوارض آن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

یکی از نگرانی‌های شایع در خصوص پلاسما جت پلک تاثیر آن بر روی بینایی فرد است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تابش پلاسما بر روی عصب‌های بینایی فرد اثر می‌گذارد و ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند. اما باید بدانید که این‌طور نیست. پلاسما تنها به لایه‌های مختلف پوست نفوذ می‌کند و آن‌قدر قدرت ندارد که از این لایه‌ها عبور کرده و به عصب‌های بینایی برسد. البته ممکن است که در روزهای اول پس از درمان، ممکن است کمی نگاه کردن به صفحه گوشی، تلویزیون یا لپ‌تاپ برای شما مشکل باشد. اما این مورد کاملا موقتی است و بعد از چند روز به‌طور کامل برطرف می‌شود.

 

مزایای پلاسما جت پلک
پلاسما جت پلک روشی کم عارضه و بی‌خطر است. این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و عوارض آن اصلا با عوارض جراحی پلک قابل مقایسه نیست. شخص پس از انجام پلاسما جت پلک می‌تواند به انجام فعالیت‌های سبک روزانه بپردازد یا به سرکار خود برگردد. این عمل در مدتی کوتاه (حدود ۳۰ دقیقه) انجام می‌شود و ظرف حداکثر ۱۰ روز همه عوارض آن به‌طور کامل برطرف می‌شوند. ضمن اینکه شخص داوطلب نه در طول عمل و نه پس از آن هیچ‌گونه دردی احساس نخواهد کرد.

در این روش نیازی به بی‌هوش کردن فرد نیست. بنابراین شخص پس از انجام پلاسما جت مشکلات حساسیت به داروهای بیهوشی را نداشته و تاثیر منفی این داروها را احساس نخواهد کرد. نتایج پلاسما جت پلک بلافاصله پس از انجام عمل قابل تشخیص است. البته با برطرف شدن کامل عوارض و گذشتن حدود یک ماه نتایج کاملا تثبیت خواهند شد و شخص می‌تواند از زیبایی چشمان خود لذت ببرد. اثرات این روش برای مدتی طولانی باقی خواهند ماند و در طول این زمان ممکن است تنها چند جلسه برای ثابت کردن نتایج یا ترمیم آن‌ها لازم باشد.

 

نتایج پلاسماجت پلک چه مدت پس از عمل ظاهر می‌شوند؟
معمولا نتایج ابتدایی پلاسما جت پلک بلافاصله پس از انجام عمل قابل تشخیص هستند. حدود یک هفته تا ۱۰ روز پس از انجام عمل که عوارض به‌طور کامل برطرف شوند، نتایج واضح‌تر می‌شوند. اما برای رسیدن به نتایج واقعی و ماندگار باید کمی صبورتر باشید. این نتایج معمولا یک ماه پس از عمل خود را نشان می‌دهند. در بعضی موارد نیز می‌توان با یک جلسه ترمیمی دو ماه پس از عمل، نتایج را طبیعی‌تر و پایدارتر کرد.

 

کاربرد پلاسماجت
درمان جوش
کم کردن لکه‌های پیری و خال‌های رنگی
کاهش نقاط قرمز ایجاد شده روی پوست
از بین بردن چین و چروک‌های صورت و گردن
درمان افتادگی پلک‌ها
درمان افتادگی پلک بدون جراحی
پوست پلک بسیار نازک و حساس است و تحرک زیادی دارد. به دلیل پلک زدن ‏های فراوان در طول روز فشار بسیاری متحمل می‏ شود. به همین دلیل اولین علائم افزایش سن و خستگی در پوست اطراف چشم ظاهر می ‏شود.

 

مراقبت قبل از درمان افتادگی پلک با پلاسماجت
قبل از انجام کار از پماد بی حسی موضعی استفاده می شود و مدت زمان ریکاوری کوتاه (حدودا 5 روز) است.

پلاسما جت بینی چیست؟
روشی غیرتهاجمی برای اصلاح فرم بینی است. پلاسماجت بینی برای افرادی که قصد کوچک کردن و لیفت بینی گوشتی خود را دارند بسیار مناسب است. با سوزاندن نقاط کوچک توسط پلاسمای گرم پوست بینی جمع می شود.

این روش برای کسانی که بینی استخوانی دارند مناسب نمی باشد. اگر از سن رشد فرد گذشته باشد ماندگاری پلاسماجت بینی تقریبا دائمی است. اما در سن رشد نیاز به جلسه یادآوری دارد.

 

پلاسما جت پلک چیست؟
پلاسما جت پلک روشی است که با تبدیل حالت جامد به گاز، مشکلاتی مانند چین و چروک و افتادگی پلک را از بین می برد. در این روش هیچ نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی و حتی برش های کوچک نیست و همین مسئله را میتوان اصلی ترین دلیل افزایش روز افزون طرفداران پلاسما جت پلک دانست.

 

1. تورم در ناحیه درمان
یکی از شایع ترین مواردی که افراد به سراغ پلاسما جت می روند، درمان افتادگی پلک است. در این روش تلاش می‌شود؛ با ایجاد سوختگی های نقطه ایی سطحی پوست، بافت های آن ناحیه را تحریک کرده و در نهایت پوست جمع و در اصطلاح لیفت شود. اما نکته اینجاست که این دسته از افراد همواره با عوارضی روبرو خواهند شد.

این عوارض که اغلب شامل تورم و التهاب پوست پلک و اطراف چشم می‌باشد و از شایعترین عوارض پلاسما جت پلک نیز به شمار می‌رود؛ معمولا موقتی بوده و در مدت زمانی کوتاه از بین میرود. البته استفاده از پد یخ پس از درمان، می‌تواند در کاهش تورم و التهاب بعد از پلاسما جت پلک، بسیار موثر باشد.

2. دلمه های روی زخم های ناشی از سوختگی با پلاسما
در زمان انجام این روش همانطور که عنوان شد، زخم های نقطه ایی بر روی پوست ایجاد می‌شود؛ که این زخمها پس از درمان با بستن دلمه هایی پوشیده می‌شوند و پس از چند روز نیز دلمه ها خود به خود از پوست جده شده و بهبود می‌یابند. پلاسما جت پلک روشی است که در حین انجام، با کمترین ناراحتی و درد همراه است و شما بدون هیچ اذیتی می‌توانید از این روش استفاده نمایید.

3. تغییر رنگ پوست
تغییر رنگ پوست نیز از عوارض شایع پلاسما جت پلک است که البته در اغلب موارد موقتی بوده و پس از مدت زمانی رفع می‌گردد. در ارتباط با این عارضه و کاهش درصد ماندگاری آن نیز توانایی و مهارت پزشک در انجام پلاسما جت پلک بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از جدیدترین دستگاه هایی که این روزها افراد میتوانند از آن برای بهره گیری و رسیدن به پوستی صاف و شفاف استفاده نمایند، پلاسما پن می باشد.

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb