از بین بردن موهای زائد به چه صورت است و و کاربرد لیزر چیست ؟

از بین بردن موهای زائد به چه صورت است و و کاربرد لیزر  چیست ؟

درباره‌ی موهای زائد و حذف آن‌ها

 

 

لیزر موهای زائد چیست و چگونه کار می کند؟
لیزر موهای زائد روشی است که در آن یک پرتوی خاص از نور از لایه اپیدرم پوست عبور می کند و فولیکول مو را هدف قرار می دهد. لیزر چرخه تولید مثل مو را بدون آسیب رساندن به پوست غیرفعال می کند. با تخریب فولیکول ، ساقه مو ضعیف و تنبل می شود ، و سرانجام با انجام جلسات کافی درمان ، آن فولیکول می میرد و هیچ مویی رشد نمی کند.
موهای بدن انسان در کل سطح پوست می‌رویند؛ به جز کف پا، کف دست، لب‌ها و بخش‌هایی از ناحیه‌ی شرمگاهی. این موها در دوران کودکی بسیار نازک و کم‌تراکم هستند و بعد از دوران بلوغ واضح‌تر و متراکم‌تر می‌شوند. تغییرات موهای بدن در آقایان چشمگیرتر است. به ویژه در آقایان ایرانی که معمولا بدن‌های پرمویی دارند. بخشی از این پرمویی به خاطر تراکم بالا و بخشی هم به دلیل تیره رنگ بودن و ضخیم بودن موهای بدن است.

در خانم‌ها نیز بعد از سن بلوغ موهای زائد افزایش می‌یابند. برخی خانم‌ها ممکن است به دلایل ژنتیکی یا ارثی پرموتر باشند و موهای ضخیم یا موهای تیره رنگی داشته باشند. گاهی هم علت پرمویی در خانم‌ها یک بیماری است. مثلا سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یکی از مشکلات شایع در بین خانم‌ها است که باعث پرمویی یا هیرسوتیسم می‌شود.

 

چه کسانی به حذف موهای زائد نیاز دارند؟
حذف موهای زائد می‌تواند دلایل فرهنگی، زیبایی، بهداشتی، سلامتی یا مذهبی داشته باشد. جالب است بدانید سابقه‌ی حذف موهای زائد به حدود ۱۱ هزار سال پیش و دوران نوسنگی (عصر حجر) باز می‌گردد.

به طور کلی سه شکل رشد مو با نیاز به حذف موهای زائد در ارتباط هستند:

رشد طبیعی موهای زائد
تقریبا همه انسان‌ها در قسمت‌هایی از بدن موهایی دارند که از نظر زیبایی، فرهنگی، سلامتی و موارد دیگر زائد و اضافی محسوب می‌شوند. موهای اضافی ابرو، موهای دست، پا و ناحیه‌ی بیکینی برای خانم‌ها و ریش روی گونه‌ها، موهای گوش، باسن و پشت برای آقایان از جمله موهای زائدی هستند که ترجیح بیشتر ما حذف کردنشان است.

هایپرتریکوز
هایپرتریکوز زمانی رخ می‌دهد که رشد موهای زائد در اثر تحریکات هورمونی حالت غیرطبیعی پیدا کند. البته غیرطبیعی را باید با توجه به سن، جنسیت و نژاد بررسی کرد ولی معمولا وجود موهای ضخیم روی صورت، شکم، پشت یا سینه‌ی خانم‌ها شکلی از هایپرتریکوز محسوب می‌شود. علت هایپرتریکوز می‌تواند ارثی، ناشی از مشکلات هورمونی مثل هایپرتیروئیدی یا مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فنی‌توئین باشد.

هیرسوتیسم
اگر الگوی رشد موهای زائد و موهای بدنِ خانم‌ها شبیه به الگوی رشد موهای مردانه شود، می‌گوییم که فرد هیرسوتیسم یا پرمویی دارد. منظور از الگوی مردانه، رشد مو در صورت به شمایلی شبیه به ریش است. هیرسوتیسم می‌تواند با رشد موهای زائد سینه و ریزش مو با الگوی مردانه نیز مرتبط باشد.

 

راه‌های حذف موهای زائد را می‌توانیم به دو دسته‌ی کلی تقسیم بکنیم:

اپیلاسیون به راه‌هایی گفته می‌شود که در آن با تخریب فولیکول، به طور دائمی موهای زائد را حذف می‌کنیم. در کشور ما واژه‌ی اپیلاسیون به طور رایج و به اشتباه به روشی نسبت داده می‌شود که در آن برای حذف موهای زائد از وکس یا موم استفاده می‌کنند. روش‌های اپیلاسیون شامل الکترولیز، IPL و لیزر موهای زائد است.
دِپیلاسیون به روش‌هایی گفته می‌شود که به صورت موقت موهای زائد را حذف می‌کنند. این روش‌ها تاثیری روی پیاز مو و فولیکول‌ها (ارگان‌های سازنده‌ی مو) ندارند و تنها روی ساقه‌ی مو اثر می‌گذارند. هر روش حذف موهای زائد به جز الکترولیز، لیزر و IPL، نوعی دپیلاسیون محسوب می‌شود.

 

روش خانگی برای رفع موهای زائد و از بین بردن سریع آنها با ماسک های گیاهی
موهای زائد یا همان موهای ضخیمی که برای خانم ها بسیار ناخوشایند هستند و برای از بین بردن آنها دوست دارند هر روشی را امتحان کنند ما به شما این روش های خانگی را پیشنهاد میکنیم. گرچه داشتن موهای ریز صورت و دیگر اعضای بدن طبیعی است، ولی وجود موهای ضخیم برای بسیاری از خانم ها، می تواند واقعا آزاردهنده باشد.

برای همین همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند و برای این کار، راه های مختلفی مانند ایپلاسیون، لیزر و... را امتحان می کنند که معمولا این روش ها مضراتی برای پوست دارد و راه حال هایی موقتی به شمار می روند پس پیشنهاد می کنیم برای محو موهای زائد، روش های طبیعی و خانگی را امتحان کنید که دردناک نیستند و اثر طولانی تر دارند.

 

ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد
1. ماسک پاپایا خام و آلوئه ورا

پاپایه به تجزیه فولیکول های مو کمک و رشد مو را متوقف می کند. موها را صاف و لطیف می سازد بنابراین کم تر جلب توجه می کنند.

مقداری پاپایه خام را با زرد چوبه، ژل آلوئه ورا، مقداری آرد غنی شده و روغن خردل مخلوط کنید تا خمیر درست کنید.

این خمیر را در جهت مخالف رشد مو بمالید و آن را به مدت 20 دقیقه بگذارید و بعد از مدت مشخص آن را با آب بشویید.

2. ماسک عسل ، شکر و لیمو

مقدار برابری شکر، لیمو و عسل را ترکیب و خمیر نرم درست کنید. این مخلوط را حرارت دهید.

کمی نشاسته ذرت روی شکم بمالید و سپس این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر بمالید و به سرعت آن را با نوار اصلاح بپوشانید ، سپس آن را روی موضع فشار دهید.و در جهت مخالف رشد مو بکنید.

ماسک زاج سفید و گلاب

زاج سفید به راحتی در بازار به شکل پودر موجود است. نصف قاشق چای خوری پودر زاج سفید را و 2 - 3 قاشق سوپ خوری گلاب را ترکیب کنید.

چند قطره روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را روی موهای ناخواسته شکم بمالید.

20 دقیقه صبر کنید و بعد برای 20 دقیقه دوباره تکرار کنید، بعد از خشک شدن موضع را با آب سرد بشویید.

مرطوب کننده را روی پوست بمالید تا پوست را از خشکی حفظ کنید.

6. ماسک خمیر زردچوبه و شیر

1 - 2 قاشق چای خوری زرد چوبه را با شیر مخلوط کنید .

این مخلوط را روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب بشویید، این کار به از بین رفتن موهای ناخواسته بدن کمک می کند.

 

از بین بردن موهای زائد برای همیشه
چگونه موهای بدن را برای همیشه از بین ببریم ؟ چندین روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد که ما در این بخش به آنها اشاره کرده ایم:

۱- لیزر موهای زائد
اگر می خواهید یک بار و برای همیشه از شر موهای ناخواسته بدن خلاص شوید و یا به فکر از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه هستید ، درمان لیزر را برای از بین بردن مو انجام دهید. لیزر موهای زائد یکی از روش های برجسته برای رفع موهای زئد برای مردان است. لیزر یک روش دائمی موزدایی است که از اشعه لیزر برای نفوذ به پوست و از بین بردن سلول های مو استفاده می کند.

در این روش پرتوی لیزر از طریق پوست شما به فولیکول های مو نفوذ کرده و آنها را از بین می برد. به دلیل از بین رفتن فولیکول های مو ، موها به خودی خود می ریزند و برای مدت زمان خیلی طولانی رشد نمی کنند. از بین بردن موهای زائد مردان با لیزر مو نیاز به چندین جلسه دارد تا بطور کامل اثر کند.

 

 

لیزر فول بادی شامل چه قسمت هایی می شود؟
فول بادی یک عبارت انگلیسی می باشد که به زبان فارسی به معنی کل بدن می باشد. زمانی که شما برای بار اول به یک کلینیک زیبایی جهت انجام لیزر موهای زائد مراجعه می کنید از شما سوال پرسیده می شود که کدام بخش از بدن را قصد دارید تا لیزر موهای زائد انجام دهید؟

نواحی بدن را که می توان لیزر کرد شامل : صورت، پیشانی ، شقیقه ، گونه، پشت لب ، غبغب ، گوش ها ، چانه ، گردن ، کمر ، سینه ، زیر بغل ، کل دست و پا ، شکم ، شانه ها ، بیکینی ، مچ ها می باشند اما اگر قصد دارید این نواحی را بطور کامل لیزر کنید پس شما از خدمات فول بادی باید استفاده کنید. با لیزر فول بادی برای همیشه از شر موهای زائد بدن خلاص می شوید.

 

تعداد جلسات لیزر موهای زائد مردان
در خصوص تعداد جلسات لیزر موهای آقایان باید این حقیقت را صادقانه بدانید، که لیزر در بدن آقایان به اندازه خانم ها موثر نیست، این به این معناست که یقینا آقایان نیاز به تعداد جلسات بیشتری نسبت به خانم ها نیاز دارند و همچنین به احتمال بسیار زیاد نیاز به جلسات یادآور سالیانه بین ۱ تا ۴ جلسه هستند.

 

محبوب‌ ترین بخش های بدن مردان برای لیزر
آقایان می‌ توانند برای تمام نقاط بدن خود از لیزر موهای زائد استفاده کنند اما محبوب ترین قسمت های بدن مردان با لیزر عبارتند از :

۱- صورت
اصلاح روزانه آقایان می‌تواند بر پوست تاثیر بگذارد و باعث مشکلاتی مانند موهای زیرپوستی و التهاب شود. اگر دوست دارید برای همیشه از شر موهای زائد خود راحت شوید، لیزر بهترین گزینه برای شما می باشد. انجام لیزر صورت حدودا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد. لیزر صورت مردان به ۸ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز دارد.

۲- گردن
لیزر موهای گردن در مردان می‌تواند از سوزش و رویش موهای زیرپوستی جلوگیری کند. لیزر گردن مردان به ۸ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز دارد.

۳- کمر و شانه
کمر و شانه قسمتی از بدن آقایان می باشد که با اعتماد به نفس آنها رابطه مستقیم دارد. اغلب مردان به علت داشتن موهای بیش از حد در کمر و شانه، اعتماد به نفس خود را از دست می‌ دهند. لیزر کمر و شانه مردان به ۸ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز دارد.

 

آیا ورزشکاران باید لیزر موهای زائد انجام دهند؟
یکی از مهمترین دلایلی که ورزشکاران برای لیزر موهای زائد بدن داوطلب می شوند بهداشت می باشد. داشتن موهای زائد در بدن به این منظور نمی باشد که سطح بهداشت شما پایین است اما لیزر موهای زائد باعث کم شدن حساسیت پوستی در برخی از افراد می شود ، و سوزش ناشی از عرق را تسکین می دهد.

 

آیا لیزر موهای زائد آقایان درد دارد؟
آستانه درد افراد با یکدیگر متفاوت است ، اما در بیشتر مواقع احساس درد مانند یک سنجاق یا یک ضربه محکم و ناگهانی می باشد. بسیاری از بیماران نیز درد ناشی از لیزر موهای زائد را شبیه برخورد یک نوار لاستیکی به پوست می دانند.

مطالعات نیز نشان می دهند که درد لیزر موهای زائد خفیف است و کمتر از ۱ درصد از بیماران نیاز به کرم بی حس کننده دارند. اما اگر به نظر شما لیزر آقایان بسیار دردناک است ، می توانید از کرم بی حسی استفاده کنید ، که درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

دستورالعمل های قبل از لیزر موهای زائد
قبل از لیزر موهای زائد به یکسری از نکات باید توجه کرد تا به نتیجه دلخواه رسید . ما در این بخش به نکات قابل توجه که قبل از لیزر باید رعایت شود اشاره کرده ایم:

۱- تراشیدن مو
شما باید قبل از جلسه لیزر ، مناطقی را که می خواهید لیزر کنید ، اصلاح نمائید. اگر این کار را نکنید ، تکنسین یا متخصص لیزر ، منطقه را برای شما اصلاح می کند. این جمله ممکن است فریبنده باشد اما به نفع شما نیست چون علاوه بر اینکه ممکن است لیزر تاثیر نگذارد ، تراشیدن سبب خشکی پوست می شود و از زمان تراشیدن مدتی طول می کشد تا غدد چربی پوست دوباره پر شوند. انجام لیزر بلافاصله بعد از تراشیدن می تواند سبب تحریک و خارش شدید پوست شود.

دوری از نور خورشید
دلیل این که اغلب مردم در فصل زمستان لیزر موهای زائد را انجام می دهند این است حدودا سه هفته قبل از جلسه درمانی لیزر نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید T یا حتی برنزه شود تا احتمال تحریک و تاول را کاهش دهد.

دلیل آن دو مورد است: از آنجا که لیزر روی پوست های روشن و موهای تیره بهتر عمل می کند ، شما نباید با قرار گرفتن در معرض خورشید پوست خود را تیره تر کنید. این همچنین بدان معنی است که شما نباید قبل از لیزر موهای زائد ، پوست خود را برنزه نمایید. علاوه بر آن دوری از نور خورشید احتمال عوارض لیزر موهای زائد را کاهش می دهد.

۳- مصرف کافئین ممنوع
به مدت ۲۴ ساعت از مصرف کافئین خودداری کنید. به جای آن ، چای آرام بخش و بدون کافئین بخورید.
تست پوستی پچ را بگیرید. نوع پوست یا مو همه افراد برای لیزر موهای زائد مناسب نیست. اگر شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد در کلگری هستید ، آزمایش پچ به پزشک شما امکان قضاوت می دهد.

 

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb