رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو

رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو

چربی های شکم و پهلو، یکی از خطرناک ترین نوع چربی ها هستند، چرا که این چربی ها ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی، عروقی و بیماری های دیگری نظیر دیابت نوع 2 دارند. بنابراین لازم است که افراد برای سلامتی خود رژیم لاغری را رعایت کنند. در رژیم غذایی چربی سوزی عوامل زیر می توانند کمک کننده باشند.

  • پرهیز از مصرف شکر و قندهای ساده : ارتباط مستقیمی میان مصرف قند و شکر و مشکلات متابولیکی افراد وجود دارد. زیاده روی در مصرف قند و شکر سبب ایجاد چربی در شکم و اطراف کبد می شود. شکر دارای گلوکز و فروکتوز است و پس از مصرف آن، فروکتوز اضافی که وارد کبد شده است، باعث می شود تا کبد آن را به چربی تبدیل کند.
  • مصرف پروتئین ها: یکی از راه های موثر برای رسیدن به لاغری، مصرف پروتئین هاست. پروتئین ها باعث ایجاد سیری در افراد شده و باعث کاهش حدود 500 کالری در روز می شوند. افراد می توانند در صورت نیاز از مکمل های  پروتئینی موجود در بازار نیز استفاده کنند.
  • مصرف کربوهیدرات کمتر: با کاهش دریافت کربوهیدرات در رژیم غذایی افراد، اشتهای آنها کاهش پیدا کرده و در نتیجه کالری کمتری را دریافت می کنند. کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، آب نبات، شیرینی، قند و شکر هستند. از فواید دیگر عدم مصرف این مواد، کاهش قند خون در دیابت نوع 2 است.
  • مصرف غذاهای پرفیبر: با اضافه شدن 14 گرم فیبر به رژیم لاغری، کالری دریافتی 10درصد کاهش می یابد و در نتیجه باعث 5/ کیلو کاهش وزن بیشتر در ماه می شود. میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل منابع خوبی برای فیبر هستند. برای افزایش میزان فیبر، مکمل فیبری مثل گلوکومانان نیز در افرادی که بنا به نظر پزشک نیاز به مصرف مکمل در رژیم لاغری خود دارند، استفاده می شود.
  • کنترل دریافت غذایی: یادداشت کردن رژیم غذایی بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی است. با یادداشت کردن غذای مصرفی در طول روز و بررسی آن در انتهای روز، افراد می توانند یک برنامه ریزی خوب برای رژیم خود داشته باشند و به هدف خود برسند.

استفاده از قند های مصنوعی:  

زمانی که افراد مقدار زیادی قند مصنوعی استفاده می کنند، مغز آنها انتظار دریافت کالری دارد، مانند زمانی که شیرینی های طبیعی را استفاده می کنند، در نتیجه وقتی که مغز کالری را دریافت نمی کند، دستور دریافت شیرینی بیشتر را می دهد. این موضوع حتی در مواقعی که از شیرینی های طبیعی هم استفاده می کنند، اتفاق می افتد و باعث افزایش وزن افراد در بلند مدت می شود.

دمنوش های مناسب برای لاغری

دمنوش ها و ترکیبات گیاهی هم می تواند در کناز رژیم غذایی به کاهش وزن افراد کمک کند. البته همه افراد و به خصوص آنهایی که دارای بیماری زمینه ای هستند، بهتر است قبل از مصرف دمنوش ها با پزشک خود مشورت نمایند.

دمنوش هایی مانند قهوه سبز، قهوه، چای سبز، چای ماچا، چای اولونگا، دمونوش زنجبیل، دمنوش زرشک و چای سفید برای لاغری شکم و پهلو استفاده می شود. این دمنوش ها با کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و چربی سوزی باعث لاغری می شوند. نکته مهم در استفاده از این دمنوش ها این است که هرگز در مصرف آنها زیاده روی نشود. بهترین زمان مصرف دمنوش های لاغری قبل از وعده اصلی غذایی است.

دریافت رژیم لاغری زیر نظر متخصص تغذیه

همانطور که می دانیم رژیم غذایی تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن دارد. متخصصصان تغذیه سلامت افراد را در اولویت قرار داده، عادات غذایی نادرست را اصلاح نموده و سبک زندگی افراد را تغییر می دهند تا افراد به وزن دلخواه خود برسند و آن را حفظ کنند. بنابراین افراد می بایست رژیم لاغری خود را زیر نظر متخصص تغذیه انجام دهند.

 

از معجزه چربی سوزی دارچین غافل نشوید. ( خواندن مقاله دارچین، چربی سوز بی رحم )

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb