9 نکته موثر برای کاهش وزن

9 نکته موثر برای کاهش وزن

یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین برنامه های زندگی اغلب افراد در مورد کاهش وزن است. تصمیم می گیرند غذای سالم تری بخورند، در باشگاه ثبت نام کنند. و به احتمال زیاد سعی می کنند بفهمند بهترین و آسان ترین روش ها برای کاهش وزن واقعاً کدام است.

به همین دلیل است که ما در اکسیر شهرک غرب،  با گروهی از متخصصان تغذیه صحبت کردیم تا نظرات آنها را در مورد چگونگی کاهش وزن بدانیم تا شما بتوانید زمان کمتری را صرف تحقیق در مورد چگونگی کاهش وزن و زمان بیشتری صرف سوزاندن چربی کنید.

 

کارشناسان در سال 2022، نکات موثر برای کاهش وزن را اینگونه عنوان کرده اند:

  • به اندازه کافی خوابیدن

این شگفت‌انگیز است که یک خواب خوب شبانه چه کاری برای شما انجام می‌دهد. اول، می‌تواند به شما کمک کند میل به شکر را کاهش دهید و هورمون‌هایی را که گرسنگی و اشتها را تنظیم می‌کنند، متعادل کنید.

 

  • نگرش همه یا هیچ نسبت به تغذیه سالم را کنار بگذارید

بسیاری از مردم ابتدا یک رژیم غذایی سخت را انتخاب و به خود سخت می گیرند و به دلیل محدودیت بیش از حد برای چند روز وزن کم می کنند. اما پس از خوردن کمی از چیزهایی که در «رژیم غذایی» آنها نیست دیگر رژِیم و برنامه خود را کنار میگذارند و شروع به پرخوری می کنند.

 

  • با هر وعده غذایی پروتئین بخورید

به افزودن پروتئین به صبحانه خود توجه ویژه ای داشته باشید. این کار شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و مقاومت در برابر غذاهای پر کالری و پرچرب را تا وعده های بعدی آسان تر می کند.

 

  • میان وعده ها و شیرینی های خود را برنامه ریزی کنید

جایگزین‌های سالم‌تری به‌عنوان میان‌وعده در دسترس داشته باشید. روزهایی پیش می‌آیند که دلتان کمی میان‌وعده یا یک شیرینی می‌خواهد و داشتن جایگزین‌های خوب می‌تواند به شما کمک کند تا آنچه را که می‌خواهید بخورید و در عین حال به کاهش وزن ادامه دهید.

 

  • حواستان به میکروبیوم روده سالم باشد

میکروبیوم یعنی همزیستی مسالمت آمیز میکروب ها و سلول های بدن. بدن ما گاهی به میکروب هم نیاز دارد. میکروبیوم یک ارگان حمایت کننده در عملکرد روزانه انسان است. روده اغلب به عنوان مغز دوم شناخته می شود و برآنچه که ما تغذیه می کنیم و بسیاری از فرآیندهای دیگر در سراسر بدن ما تأثیر می گذارد. برای حمایت از میکروبیوم، باکتری سالم یا خوب در روده نیاز به تغذیه و تشویق برای رشد در یک جامعه میکروبی متنوع دارد.

 به همین دلیل پیشنهاد می شود از غذاها یا مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید. غذاهای غنی از فیبر را در برنامه غذایی خود جای دهید و نوشیدنی های الکلی را محدود و حذف کنید.

 

  • کیفیت کالری را در نظر بگیرید

حداقل 20 گرم پروتئین از غذاهایی مانند لبنیات، تخم مرغ، غذاهای دریایی و گوشت بدون چربی در هر وعده غذایی و 10 گرم در میان وعده مصرف کنید. پروتئین شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند گرسنگی را کنترل کنید. سعی کنید مقدار کالری مورد نیاز و مشخص شده در روز را با خوردن مواد غذایی سالم و مفید به بدن خود برسانید؛ نه با خوردن کالری بی کیفیت و غذاهای چرب و شیرین و بدون خاصیت.

 

  • روی فیبر تمرکز کنید

مصرف روزانه 25 تا 30 گرم فیبر از غذاهایی مانند لوبیا و عدس، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و مغزها را هدف قرار دهید. سطح گلوکز که با گرسنگی مرتبط است.

 

  • بیشتر کالری خود را صبح و بعدازظهر بخورید

بدن بهتر است غذا را زودتر در روز پردازش کند. خوردن غذای زیاد در شب می تواند کنترل وزن شما را سخت تر کند زیرا انسولین، هورمونی که گلوکز تولید شده توسط هضم را به سلول های شما منتقل می کند، به خوبی عمل نمی کند. کم خوردن غذا در طول روز ممکن است باعث پرخوری شما در شب نیز شود و به دلیل مصرف بیش از حد کالری، کنترل وزن را سخت تر کند. محدود کردن مصرف غذا در شب مزیت بیشتری برای کاهش وزن ایجاد می کند

 

  • یک دفتر برنامه غذایی داشته باشید

دلایل متعددی وجود دارد که چرا داشتن یک دفترچه غذایی یک نکته موثر برای کاهش وزن است. این به شما این امکان را می دهد که از میزان غذا خوردن خود آگاه باشید و از نظر جسمی و عاطفی چه احساسی در شما ایجاد می کند. همچنین شما را مسئول نگه می دارد، زیرا بسیاری از ما تمایل داریم آنچه را که در طول روز می خوریم فراموش کنیم یا مقداری که خورده ایم را بیش از حد تخمین می زنیم. خوردن غذاهای ناسالم آسان است زیرا طعم بسیار خوبی دارند، بنابراین وعده های غذایی خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که غذاهای سالم هستند.

 

 اگر به دنبال یافتن راه های کاهش وزن هستید؛ این مقالات در وبسایت اکسیر شهرک غرب به شما کمک می کند.

رژیم لاغری شکم و پهلو 

سریع ترین راه لاغری



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb