انواع رژیم های لاغری

انواع رژیم های لاغری

این روزها  بحث درباره رژیم های غذایی لاغری، تناسب اندام و لاغری موضوعی داغ است و طرفداران زیادی را هم به خود اختصاص داده است. رژیم های غذایی متنوع و متفاوتی که هر کدام برای گروهی از افراد مناسب است و هر فرد باید با توجه به سن، میزان اضافه وزن، وزن دلخواه، وضعیت جسمانی و ... یکی از رژیم های لاغری را انتخاب کند.

تیم ما سعی کرده است تا برخی از انواع رژیم های لاغری معروف دنیا را برای شما معرفی کند. انواع رژیم های لاغری در دنیای امروز عبارت اند از:

 

فودمپ (fodmap)

 روش لاغری و رژیم غذایی فودمپ حاوی کربوهیدرات های قابل تخمیر است که علاوه بر تناسب اندام کمک قابل توجهی نیز به مشکلات گوارشی شما میکند. مواد غذایی که دارای فود مپ هستند شامل گندم و محصولاتی است که از گندم تهیه می شوند مانند نان، ماکارونی، غلات صبحانه، بیسکویت ها و شیرینی

مواد غذایی بعدی که یکی از غنی ترین منابع FODMAP هستند شامل سیر، پیاز، سیب، زردآلو،گیلاس، انجیر، انبه، شلیل، هلو، گلابی، الو، هندوانه و … است.

 

رژیم غذایی دوکان

رژیم لاغری و غذایی بعدی دوکان است که محدودیت های غذایی برای شما ایجاد می کند و بعضی از مواد غذایی را حذف می کند. این رژیم به چند مرحله تقسیم می شود، دو مرحله تثبیت و  دو مرحله کاهش وزن. این برنامه غذایی شما را در استفاده از کربوهیدرات ها محدود می کند و در این زمان شما فقط مجاز به مصرف پروتئین ها آن هم بدون چربی، سبوس جو دوسر و نوشیدن آب هستید.

 

رژیم غذایی شوک

در این سبک غذایی همانطور که از نامش هم پیداست شما نیاز به شوک غذایی در طول هفته دارید که باید در طول هفته، حداقل پنج روز را رژیم سخت بگیرید و بعد از آن دو روز باقی مانده از هفته را هرطور که میخواهید غذایتان را نوش جان کنید. در نتیجه این عمل، شما شوکی به بدنتان برای چربی سوزی بیشتر وارد کرده اید.

 

سبک غذایی وگان

رژیم لاغری آخری که ما در این مقاله به شما معرفی میکنیم وگان است که طرفداران زیادی هم اللخصوص در بین نوجوانان و جوانان دارد. اگر از دنبال کنندگان فضای مجازی باشید راجع به این نوع سبک غذایی و ترند شدن آن میان بلاگر ها و افراد عادی اطلاع دارید و تا حدودی با این نوع رژیم آشنا هستید.

هدف این نوع رژیم استفاده از سبزی های متنوع، سبزیجات برگدار مختلف، میوه ها، غلات و انواع مختلف آجیل ها است و خبری از گوشت ها و غذاهای ادویه دارو طعم دار نیست.

 

رژیم غذایی پالئو

در این روش تاکید می شود که از مصرف غذاهای فراوری شده پرهیز کنید و غذاهای ارگانیک و طبیعی مصرف کنید. علاوه بر غذاهای فراوری شده، مصرف قند، لبنیات و غلات نیز ممنوع است. سبزیجات، میوه های، دانه ها، مغزها و پروتئین بدون چربی از غذاهای مجاز در رژیم پالئو است.

 

رژیم غذایی اتکینز

اتکینز از رژیم های لاغری کم کربوهیدرات است. در این رژیم شما مصرف کربوهیدارت را به حداقل می رسانید و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنید. تحقیقات نشان می دهد در این رژیم نسبت به رژیم های کم چربی سرعت لاغری بیشتر است.

 

رژیم غذایی زون

در این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات هایی که شاخص گلیسیمی پایینی دارند توصیه می شود. شاخص گلیسیمی تعیین می کند پس از هضم یک کربوهیدارت چه میزان گلوکوز (قند) وارد خون می شود. طبق رژیم غذایی زون در هر وعده غذایی باید پروتئین، میوه، سبزیجات و کمی چربی قرار بگیرد. روغن آواکادو و روغن زیتون از غذاهای این رژیم است.

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 3.5 از 2 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb