چاقی و بارداری

چاقی و بارداری

چاقی یک مشکل بهداشتی جهانی محسوب می شود که بیش از یک سوم جمعیت را تحت تاثیر قرار داده و ناشی از ترکیب عوامل ژنتیکی و محیطی است. در واقع کاهش فعالیت بدنی و سبک زندگی بی تحرک با افزایش تعداد افراد دارای مشکل چاقی کاملا ارتباط دارد. چاقی، تقریباً همه جنبه های سلامتی را کاهش می دهد. از عملکرد تولید مثل و تنفس گرفته تا حافظه و خلق و خو. همچنین خطر چندین بیماری خطرناک از جمله دیابت، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها را افزایش داده و این کار را از طریق مسیرهای مختلف مثل تغییرات پیچیده در هورمون ها و متابولیسم انجام می دهد.

 

تاثیر چاقی بر باروری

داشتن BMI بالا در تخمک گذاری منظم اختلال ایجاد می‌کند، در نتیجه توانایی باروری را کاهش می‌دهد. حتی برخی از خانم‌ها به‌طور منظم تخمک گذاری می‌کنند؛ اما به دلیل BMI بالا، به زمان بیشتری برای بارداری نیاز دارند. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که BMI بالاتر با افزایش لقاح آزمایشگاهی (IVF) ناموفق همراه است.

 

اثرات چاقی در بارداری

چاقی در بارداری، مادر را در معرض مشکلاتی جدی طی بارداری قرار می‌دهد که این موارد به شرح زیر است:

فشار خون بارداری-پره اکلامپسی-دیابت بارداری-آپنه انسداد خواب-نقایص مادرزادی-ایجاد مشکل در تست‌های تشخیصی-ماکروزومی-زایمان زودرس-مرده زایی

 

ضرورت کاهش وزن قبل از بارداری

کاهش وزن می تواند به افزایش شانس بارداری شما کمک کند. همچنین می تواند شما را در هنگامی که نوزاد به دنیا سالم و فعال نگه دارد. این مراحل را دنبال کنید تا قبل از بارداری به بهترین فرم برسید! علاوه بر این، در صورت کاهش وزن بعد از زایمان، بارداری بعدی را با بهترین وزن و سلامت ممکن آغاز خواهید کرد.در حالی که حقایق مربوط به چاقی و نتایج باروری می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما خبرهای خوبی وجود دارد. در زنانی که چاق هستند، حتی کاهش وزن اندک باعث بهبود باروری و سلامت بارداری می شود. همچنین برخی از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی که افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری را محدود می کند؛ می تواند پیامدهای سلامتی را برای مادر و نوزاد بهبود بخشد.اگر قصد باردار شدن دارید، شروع برنامه غذایی سالم و ورزش در کنار عمل لاغری شانس بارداری و بچه دار شدن سالم را افزایش می دهد. با ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی روزانه، گامی در جهت رسیدن به وزن سالم تری بر می دارید. این امر هنگام استفاده از IVF و سایر فناوری های کمک باروری (ART) نیز مهم است. مطالعات نشان داده است که چاقی میزان بارداری و تولد نوزادان در زنان استفاده کننده از ART را کاهش داده و میزان سقط جنین را افزایش می دهد. اما کاهش وزن از طریق عمل لاغری، رژیم غذایی، شیوه زندگی و سایر تغییرات، این نتایج را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.بنابراین اگر برای کاهش وزن و افزایش باروری خود تلاش می کنید، ایده خوبی است که به بررسی گزینه استفاده از دستگاه های لاغری بپردازید.

 

 توصیه های موثر برای لاغری بعد از زایمان

اکنون که باردار نیستیدو زایمان کرده اید , می خواهید دوباره به اندام خود برگردید ؟ برای موفقیت طولانی مدت و داشتن احساس خوب از اندام خود می توانید با این روش ها پیش بروید :

1- رژیم لاغری بعد از زایمان را خیلی زود شروع نکنید.

بدن بعد از زایمان برای بهبودی نیاز به زمان دارد. بنابراین قبل از تلاش برای لاغر شدن و بررسی کالری های دریافتی به مدت شش هفته به خودتان زمان بدهید.

2- در رابطه با لاغری بعد از زایمان واقع بین باشید.

به خاطر داشته باشید که شاید نتوانید دقیقا به اندام و شکل قبل از زایمان بازگردید. در بسیاری از خانم ها بارداری تغییرات ماندگاری در بدنشان ایجاد می کند مانند شکمی شل و افتاده , باسن و دور کمر پهن تر . بنابراین بهتر است واقع بین باشید و کمی تصورات خود را از لاغری بعد زایمان و اندامی ایده آل تغییر دهید.

3- برای لاغری بعد از زایمان ورزش کنید.

یک رژیم لاغری مناسب به همراه تمرینات ورزشی منظم به کاهش وزن کمک زیادی می کند.

4- استفاده از دستگاه های لاغری

برای سرعت بخشیدن به روند لاغری از روش های نوین لاغری نیز می توانید استفاده کنید این روش ها که غیر تهاجمی هستند و نسبت به عمل جراحی ازعوارض کمتری برخوردارند می توانند انتخاب مناسبی برای لاغری بعد از زایمان باشند .انوع و اقسام مختلفی از دستگاه های لاغری وجود دارند که سه دستگاه اکسیلیس و لیم فستیم و ایکس ویو میتوانند انتخاب مناسبی برای لاغری موضعی شکم و پهلو بعد از زایمان باشند و به رفع سلولیت های بوجود امده از دوران بارداری کمک کنند.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb