چاقی در کودکان

چاقی در کودکان

 

چاقی در کودکان موضوع مورد بررسی مقاله امروز تیم ما است. دغدغه ای که اگر در کودکی حل نشود ممکن است مشکلات قابل توجهی را در دوران بزرگسالی به وجود بیاورد. کودکانی که دارای اضافه وزن هستند احتمال بیشتری دارد که در بزرگسالی نیز درگیر چاقی باشند.

 عوامل وعلت های مختلفی باعث چاق شدن کودکان در این سنین می شود که می توان به کمبود فعالیت و و علاقه زیاد کودکان به فست فود و شکلات اشاره کرد.

 

عوارض چاقی در کودکان

چاقی منجر به بیماری و مشکلات متعددی برای فرزندان مان می شود. از جمله این مسائل عبارت اند از:

  • مشکلات معده که کودک دچار آن می‌شود مانند رفلاکس معده
  • یبوست و بیماری های ناشی از آن
  • بلوغ زودرس کودکان اللخصوص در دختران و در پی آن سیکل های قاعدگی غیر منظم و مشکل ساز
  • بیماری های مثل دیابت، فشار خون و کلسترول و ‌…

 

علائم و تشخیص چاقی در کودکان

 مهم ترین و شایع ترین علائم چاقی در دوران کودکی عبارتند ازتغییرات ظاهری کودک مانند: کشش پوست روی باسن و شکم، تیرگی پوست در اطراف گردن و سایر نواحی بدن کودک و افزایش بافت چربی در ناحیه سینه.

سوال مهمی که پیش می آید چگونگی تشخیص چاقی و اضافه وزن داشتن کودکان  است که در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت.

 شاخص توده بدنی یا BMI فرمولی است که میتوان با آن به داشتن اضافه وزن پی برد. شما با اندازه گیری قد و وزن و فرمول آسانی که دارد به راحتی می توانید به اطلاعات مورد نظرتان دست پیدا کرده و اقدامات لازم بعد از آن را که چه کاری برای جبران کمبود وزن  و یا کاهش اضافه وزن انجام دهید. علاوه بر شاخص بالا پزشک کودک شما نیز با توجه به آزمایش ها و نمودار های رشد و سایر موارد میتواند به شما کمک کند .

 

درمان چاقی کودکان

پیشنهاد اول  ما و تمام افراد صاحب نظر و متخصص در این حوزه مراجعه به متخصص تغذیه و پزشک و بعد از آن کنترل عوامل اضافه وزن همچون تغذیه سالم کودک است .

به طور معمول در بیشتر اوقات این والدین کودک هستند که تصمیم به خرید مواد غذایی می گیرند. والذدیت کودک با تغییر کوچک ترین عادت ها می تواند در تغذیه کودکش نتیجه بزرگی به وجود بیاورند. موارد بعدی که می تواند در درمان چاقی کودک موثرباشد فعالیت بدنی، تحرک و ورزش است.  

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 5.0 از 2 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb