فواید مزوتراپی

فواید مزوتراپی

مزوتراپی کاربرد های بسیار دارد از آن برای درمان ریزش مو، درمان لکه های پوستی، لکه های ناشی از بارداری، از بین بردن چربی ها و جوانسازی پوست استفاده می شود. در ادامه به کاربرد های مزوتراپی خواهیم پرداخت.

 

مزوتراپی چیست

در واقع مزوتراپی به این معنی است که مجموعه ای از مواد فعال بیولوژیک به وسیله ی سوزن های بسیار ریز به داخل پوست وارد می شود؛ این مواد می تواند انواع ویتامین، فاکتور های لازم برای رشد و دارو باشند.

مزوتراپی یک روش خاص برای دسترسی به درم یا لایه‌ی میانی پوست است. در حالت عادی روپوست یا اپیدرم به طور کامل روی پوست را می‌پوشاند و به ندرت چیزی از آن عبور می‌کند. مثلاً در بین عناصر طبیعی، تنها جیوه (که یک فلز بسیار سمی است) قدرت عبور از اپی‌درم را دارد. پس داروهای موضعی خیلی سخت می‌توانند به اپیدرم نفوذ کرده و به لایه‌ی میانی (درم) برسند.

در مزوتراپی برای رسیدن به لایه‌ی میانی مجبوریم از سوزن استفاده کنیم. البته روش‌های بدون سوزن (Needle Free) هم برای مزوتراپی موجود هستند که سازوکار دیگری دارند. ولی به صورت رایج برای مزوتراپی از سوزن‌های بسیار نازک و کوتاهی استفاده می‌شود.

مثلاً برای مزوتراپی پوست سر و درمان ریزش مو، می‌توانیم داروها را مستقیم به لایه‌ی درم بفرستیم.

 

 مزوتراپی برای پوست چگونه عمل می‌کند؟

روش این کار بدین شکل است که داروهای مختلف، توسط یک سوزن کوچک بدون کم‌ترین دردی و یا سوزشی به درون مزودرم یا لایه چربی و بافت همبند زیر پوست تزریق می‌گردد. در این روش چندین تزریق اندک و سریع در یک ناحیه از پوست انجام می‌گردد.

این دستگاه با دقت بسیار بالا تزریقات را در محل مورد نظر انجام می‌دهد. تجربه حاکی از آن است که که درد تزریق کمتر از یک نیشگون آرام و بسیار اندک است. جنس موادی که برای تزریق برگزیده می‌شوند بسته به مشکل اولیه بیمار مختلف است. تمامی این مواد ساخت شرکت‌های دارویی معتبر آمریکا مورد تأیید FDA است

 

کاربردهای مزوتراپی

کاربردهایی که روش مزوتراپی دارد، شامل موارد زیر می باشد:

  • لیفتینگ پوست و درمان شل شدگی صورت
  • درمان ریزش مو و تقویت موها
  • رفع غبغب زیر چانه و گردن
  • درمان ترک های پوستی درمان لکه های پوست و صورت
  • درمان‌ سلولیت اندام ها و صورت
  • درمان چاقی موضعی
  • رفع تیرگی دور چشم
  • از بین بردن پف دور چشم و افتادگی پلک

مزوتراپی به عنوان یک مکمل مطمئن درمان های جوانسازی و زیبایی شناخته می شود. در کنار مزوتراپی می توان از دیگر روش های درمانی و جوانسازی استفاده کرد. در واقع این روش به عنوان یک مکمل مطمئن و ایده آل شناخته می شود که تاثیر گذاری روش های درمانی و  زیباسازی را دو چندان می کند.

همچنین از روش مزوتراپی برای سفت کردن پوست های شل شده در نواحی مختلف بدن مانند شکم، بازوها و دست ها استفاده می شود و می‌توان از آن به عنوان یک روش تزریقی جهت تحریک فرایند ترمیم استفاده کرد. چرا که با تزریق محلول های مزوتراپی به خوبی می‌توان آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و املاح مورد نیاز را در اختیار لایه خاصی از پوست قرار داد.

البته این روش را به طور کلی نمی توان جایگزین روش های زیباسازی و جوانسازی همچن تزریق چربی و …کرد. انتخاب این روش کاملاً بستگی به متخصص پوست دارد. اما زمانی که درست و به موقع این روش به کار گرفته شود، نتیجه بسیار موثر مشاهده خواهید کرد.

 

مزایای مزوتراپی

مزایای مزوتراپی عبارت اند از:

  • پوست ویتامین ها و مواد مغذی مناسبی دریافت می کند.  
  • مزوتراپی نسبت به جراحی های زیبایی ارزان تر است.
  • مزوتراپی باعث درخشان تر شدن پوست می شود.
  • نیاز به جراحی و پذیرفتن خطرات آن نیست.
  • مزوتراپی باعث می شود پوست هیدرانه بماند.

 

روند انجام مزوتراپی

به توصیه پزشک یک هفته پیش از شروع درمان باید از مصرف داروهای ضدالتهابی خودداری شود زیرا ممکن است خطرکبودی و خونریزی را افزایش دهند. امکان دارد پزشک بسته به تحمل بیمار از ماده بی حسی موضعی در مناطقی که تحت درمان قرار می‎گیرند استفاده کند. پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق مواد به داخل قسمت مورد نظر استفاده می ‎کند. در طول یک جلسه چندین تزریق انجام می شود. عمق تزریقات از  1 تا ۴ میلی متر متفاوت است و این امر به نوع درمان و پوست بیمار بستگی دارد. تعداد جلسات مزوتراپی به نوع پوست و مواد مورد نیاز برای آن بستگی دارد.

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb