مواد غذایی شادی آور

مواد غذایی شادی آور

مواد غذایی شادی آور

همانطور که می دانید احساس نشاط و رضایت جز مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تندرستی اعضای جامعه است. از مواد غذایی زیر بخورید تا احساس شادی کنید و این مطلب را برای کسانی دوست دارند شاد زندگی کنند نیز بفرستید.

لویباسبز: در افرادی که افسردگی دارند مقدار منیزیم بسیار کم است، به همین دلیل مصرف لوبیا و سبزی‌های سبز پر رنگ به آنها توصیه می‌شود.

ماهی: از مهمترین دلایل افسردگی کمبود ویتامین B12 است و ماهی این کمبود را جبران می‌کند.

شکلات: این خوردنی خوشمزه می‌تواند میزان اندورفین را در بدن بالا ببرد که این ماده یکی از عوامل ایجاد شادابی و انرژی بخش است. هرچه میزان کاکائو در شکلات بیشتر باشد( شکلات تلخ) بهتر است.

گندم: این ماده غذایی سرشار از ویتامین B است و موجب بهبود خلق و خو، افزایش نیرو، هشیاری، تمرکز و وضوح بینایی می‌شود.

عرق شیرین بیان: استفاده از عرق شیرین بیان بهترین راهکار برای روبه رو شدن با فشار روانی و استرس است.

گریپ فروت: این میوه ترش سرشار از اسید فولیک است و نقش اساسی در اکسیژن رسانی به مغز را انجام می‌دهد. علاوه براین، نقش اساسی را در تولید هورمون سروتونین ایفا می‌کند.

دانه گنجد: منبع غنی از اسیدهای آمینه است که از بروز افسردگی به صورت چشمگیری پیشگیری می‌کند و همچنین به علت افزایش استیل کولین مغز باعث افزایش فعالیت مغز و حافظه می‌شود. کمبود استیل کولین یکی از عوامل اصلی بروزبیماری پارکینسون است.

عدس: معمولا افراد از بی حالی و خستگی روزانه شکایت دارند که مهمترین دلیل آن، کمبود آهن است. با مصرف هفته ای 3 بار عدس این مشکل حل می‌شود.

پرتقال: این ماده غذایی دارای ترکیباتی است که مقدار انسولین و سرتونین را متعادل کرده و از بروز نوسانات خلقی جلوگیری می‌کند.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 5.0 از 1 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb