۷ تغییر در شیوه زندگی که به کاهش فشار خون کمک میکند

۷ تغییر در شیوه زندگی که به کاهش فشار خون کمک میکند

در این مقاله از سایت اکسیر شهرک غرب قصد داریم ۷ تغییر در شیوه زندگی که به کاهش فشار خون کمک میکند را با توضیحات جامع خدمتتان معرفی نماییم.

۷ تغییر در شیوه زندگی که به کاهش فشار خون کمک میکند

فشار خون بالا یک وضعیت جدی است که می تواند شما را با مشکلات تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی و سکته مغزی مواجه کند. فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و بیماری کلیوی را افزایش می دهد.
فشار خون بالا معمولاً چیزی نیست که بتوانید آن را احساس یا متوجه شوید و ممکن است تشخیص داده نشود زیرا معمولاً هیچ علامتی وجود ندارد. صرف نظر از این، فشار خون بالا می تواند منجر به آسیب کلیه، سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بنابراین، مهم است که فشار خون خود را به طور منظم چک کنید.
خبر خوب این است که شما می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی، خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا حد زیادی کاهش دهید.

۱.فعالیت بدنی منظم داشته باشید

۱.فعالیت بدنی منظم داشته باشید

فعالیت جسمی منظم باعث می شود که عضله قلب قوی تر شود. قلب قوی‌ تر مقدار بیشتری خون را با تلاش کمتری تلمبه می کند. اگر قلب با فشار کمتری بتواند خون را تلمبه کند، نیروی وارد بر شریان‌ ها کاهش می یابد و فشار خون پایین می آید. اگر فعالیت جسمی روزانه افزایش یابد، فشار خون سیستولی به طور میانگین ۴ تا ۹ میلی متر جیوه کاهش می یابد. این میزان پایین آوردن فشار خون به اندازه تاثیر برخی از داروهای کاهنده فشار خون است.

سعی کنید هر روز مقداری فعالیت با شدت متوسط انجام دهید و حداقل 150 دقیقه در هفته، در دوره های 10 دقیقه ای یا بیشتر، ورزش کنید.

۲. به میزان کافی آب بنوشید

چیزی به سادگی هیدراته نگه داشتن خود با نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز، فشار خون را بهبود می بخشد. برای سلامت کلی بدنتان مهم است که هیدراته بمانید. بین کم آبی و فشار خون ارتباط وجود دارد. هنگامی که بدن به درستی هیدراته شود، قلب می تواند به طور موثر پمپاژ کند تا خون به راحتی در سراسر بدن حرکت کند وقتی بدن کم آب می شود، قلب باید از نیروی بیشتری استفاده کند و برای توزیع خون در سراسر بدن قوی تر پمپاژ کند. برای رسیدن خون به بافت ها و اندام ها تلاش بیشتری می طلبد.

کم آبی باعث کاهش حجم خون می شود که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود.

۳. مصرف سدیم را کاهش دهید

کاهش میزان مصرف سدیم مهم است زیرا سدیم فشار خون را افزایش می دهد و باعث احتباس مایعات در بدن می شود. این روند باعث فشار روی قلب شده و قلب در نهایت فشار بیشتری به رگ های خونی  وارد می کند. میزان مصرف سدیم باید از ۲۳۰۰ میلی گرم کمتر باشد. یک قاشق چای خوری ۲۳۰۰ میلی گرم نمک دارد.

شما در حال مطالعه مقاله ۷ تغییر در شیوه زندگی که به کاهش فشار خون کمک میکند هستید. لطفا از پست یبوست رو با تغذیه درمان کن دیدن کنید

۴.مصرف منابع پتاسیم را افرایش دهید

خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم برای کنترل فشار خون مهم است زیرا پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد.

منابع خوب پتاسیم عبارتند از میوه ها مانند موز، زرد آلوی خشک، انار. سبزیجاتی مانند چغندر، محصولات لبنی مانند شیر بدون چربی یا کم چرب و آب نارگیل.

۵. از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

۵. از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید

در میان انواع رژیم های غذایی، رژیم دش DASH نوعی برنامه غذایی است که بر اساس نظرات محققان بیشترین تأثیر را در کنترل فشار خون و بهبود مقادیر کلسترول دارد.

اساس این رژیم بر محدود کردن لبنیات پرچرب، محدود کردن سدیم و غذاهایی با چربی بالا، کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین استوار است. توصیه می کنیم از صفحه چی بخورم شکمم آب شه دیدن کنید.

۶.وزن خود را متعادل نگه دارید

۶.وزن خود را متعادل نگه دارید

برای برخی افراد، کاهش وزن تنها کاری است که باید انجام دهند تا فشار خون خود را به سطح نرمال برسانند. فشارخون بالا می رود چون وزن افزایش می یابد. حتی چربی سوزی می تواند فشار خون را کاهش دهد. 

۷. سیگار را ترک کنید

سیگار باعث افزایش فشار خون می شود. ترک سیگار به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد و احتمالاً منجر به طول عمر طولانی تر شود.

حال که با ۷ تغییر در شیوه زندگی که به کاهش فشار خون کمک میکند در این مقاله از اکسیر شهرک غرب آشنا شده اید سعی کنید به رعایت موارد پایبند باشید.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb