فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل

فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل

در این مقاله از اکسیر شهرک غرب قصد داریم فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل را بررسی نماییم.

فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل

فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل دو ماه و شش ماه از زمان دوز اول است. مناسبترین وقت برای تزریق واکسن برای دختران در سن ۱۱-۱۲ سالگی و پیش از شروع فعالیت جنسی است و پس از مبتلا شدن به زگیل تناسلی، تزریق واکسن هیچگونه سودی ندارد و پیشنهاد نمی شود.
فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل

کلیه تحقیقات بالینی نشان دهنده این است که تزریق واکسن گارداسیل موجب پیشگیری ضایعات سرویکس و نواحی تناسلی زنان ناشی از انواع 6-11-16-18 ویروس HPV و همچنین کمتر شدن احتیاج به روش های تشخیصی و درمانی عفونت می گردد.

در طول 30 ماه پیگیری، درصد امکان بـروز عفونـت HPV پـایدار در اثر گونه های 6-11-16 و 18 ویروس HPV در کسانی که دست کم یک دوز واکسن زگیل تناسلی (گارداسیل ) را دریافت کرده بودند، در قیاس با کسانی که واکسن را دریافت نکردند، تا 89% کاهش یافت. همینطور نیز مریضی هایی که با بیوپسی قابل تشخیص اند از جمله: مراحل نخستین سرطان تهاجمی سرویکس، تا 100% کاهش می یابد.

مدت زمان اثر محافظتی واکسن HPV ( گارداسیل ) تا 3. 5 سال بعد از کامل شدن دوره واکسیناسیون در مقابل گونه 16 زگیل تناسلی و 2. 5 سال بعد از کامل کردن سه دوز واکسن برعلیه گونه 6- 11-18 ویروس HPV می باشد. مقصود از این توصیه ها بابت فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل، ایمن سازی پیش از آغاز فعالیـت های جنـسی می باشد ولی حتی در بانوان جوان که در گذشته واکسینه نشده اند، نیز استفاده دارد. پس واکسیناسیون در بانوان 26-13 سـاله کـه قـبلا تحت تزریق واگسن قرار نگرفته اند، نیز می توان استفاده کرد.

توصیه می کنیم از صفحه واکسن گارداسیل چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر دیدن کنید.

مناسب ترین سن برای تزریق واکسن گارداسیل

در زمان حال واکسن گارداسیل بابت جلوگیری از HᏢᏙ تایپ ۱۶ و ۱۸( رایج ترین دلیل ایجاد سرطان دهانه رحم) و همچنین گونه ۶ و ۱۱( رایج ترین عامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود. واکسن گارداسیل امکان دارد حفاظت در مقابل گونه های با سرایت کمتر ویروس HPV که منجر به سزطان سرویکس می شوند را به شکل متقاطع ایجاد کند.

در کنار واکسن گارداسیل واکسن دیگری به نام سرواریکس ( Cervarix) نیز تولید شده است که در مقابل ویروس های گونه ۱۶ و ۱۸ ایمنی ایجاد می کند. تحقیقات بالینی نشان دهنده ایمن بودن دو واکسن و همچنین اثرگذاری بالای آنها در حفاظت از عفونت HPV تایپ ۱۶ و ۱۸ می باشد.

واکسن ۲ گانه و ۴ گانه و ۹ گانه HPV

واکسن زگیل تناسلی یا همان واکسن گاردسیل از گونه واکسن هایی می باشد که در کم کردن نرخ بروز سرطان سرویکس و ضایعات پیش زمینه آن است. در زمان حاضر، گارداسیل در برنامه واکسیناسیون روتین 40 کشور دنیا قرار دارد. به طور امیدوارانه در ایران نیز واکسن گارداسیل قابل دسترس بوده و تهیه شدنی می باشد.

هدف از تزریق واکسن HPV کوشش برای کم کردن بروز سرطان های وابسته به ویروس HPV و شرایط خوش خیم وابسته به آن می باشد. دو واکسن اچ پی وی برای پیشگیری از عفونتهای ویروس HPV و ضایعات پیش سرطانی بدخیم شرح داده  شده اند که تاثیرات پایدار آنها 2 تا 4. 5 سال می باشد، شامل:

  • واکسن چهارگانه واکسن HPV یا (Gardasil)
  • واکسن دوگانه سرواریکس (Cervarix) – برند ایرانی پاپیلوگارد (Papilogard)
  • واکسن نه گانه واکسن گارداسیل Gardasil 9

نکاتی راجع به واکسن گارداسیل

فرم واکسن گارداسیل، همچنین محتوی ذره های شبه ویروس (VLP) گونه 6 و 11 می باشد که در ارتباط با بیشتر زگیل های تناسلی می باشد. هر دو واکسن دارای پروتئین کپسیدال هستند اما DNA و RNA ندارند ولی قادرند سیستم ایمنی را برانگیخته کنند و آنتی بادی های خنثی کننده زگیل تناسلی را فعال کنند ولی به علت نداشتن DNA قدرت ایجاد عفونت را در انسان ندارند. هر ۳ نوع واکسن دست کم محتوی ذرات شبه ویروس زگیل تناسلی گونه 16 و 18 می باشند که در حدود 70% کلیه سرطان های سرویکس در جهان وابسته به این دو نوع هستند.

واکسن گارداسیل از کجا تهیه کنیم؟

واکسن گارداسیل از کجا تهیه کنیم؟

در زمان حال واکسن گارداسیل به راحتی پیدا نمی شود. اما با این حال برای دریافت دوز های واکسن گارداسیل میتوانید با مراجعه به کلینیک اکسیر شهرک غرب هر سه نوع واکسن گارداسیل ( گارداسیل ۴، گارداسیل ۹، پاپیلوگارد) را دریافت نمائید.

چه کسانی بهتر است واکسن گارداسیل تزریق نکنند؟

درباره هر نوع آلرژی شدید پزشک خود را مطلع کنید. بعضی از افراد نباید واکسن گارداسیل را تزریق کنند از جمله:

  • کسانی که یک واکنش آلرژیک پرخطر نسبت به هر کدام از مواد تشکیل دهنده واکسن HPV یا دوز پیشین واکسن hpv داشته اند.
  • افرادی که به مخمر قارچی حساسیت دارند ( گارداسیل 4 و گارداسیل 9).
  • بانوانی که در دوران حاملگی هستند.

واکسن HPV برای کودکانی که بیماری خفیف دارند، مثل کودکانی که تب خفیف کمتر از 40 درجه، سرماخوردگی، آبریزش بینی یا سرفه دارند، بی خطر است. انسان های مبتلا به بیماری متوسط یا شدید باید تا بهبودی منتظر بمانند.

کرایو تراپی چیست و چرا انجام میشود؟ لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر روی سوال کلیک نمایید.

متشکریم که ما را تا انتهای این مقاله از کلینیک اکسیر شهرک غرب با موضوع فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل همراهی نمودید.

متشکریم که ما را تا انتهای این مقاله از کلینیک اکسیر شهرک غرب با موضوع فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل همراهی نمودید.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 3.7 از 3 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb