راه های انتقال ویروس HPV

راه های انتقال ویروس HPV

در این مقاله از سایت اکسیر شهرک غرب قصد داریم راه های انتقال ویروس HPV را بررسی می کنیم.

گونه ای از ویروس HPV که سبب بوجود آمدن زگیل تناسلی می‌شود، از طریق تماس پوستی منتقل می شود. وقتی که ارتباط جنسی برقرار می‌کنید، تماس پوست و روابط مقعدی و دهانی احتمال انتقال ویروس را زیاد می ‌کنند.

راه های انتقال ویروس HPV چیست؟

راه های انتقال ویروس HPV چیست؟

ویروس HPV قادر است قسمت های متفاوتی از بدن  را عفونی کند. انواع گوناگونی از این ویروس موجود است و بعضی از آنها سبب درست شدن زگیل‌هایی در دست، صورت، پا، اندام تناسلی و نواحی دیگر بدن می‌شوند.HPV  دهانی نیز وجود دارد که خیلی پرخطر است. در حدود ۳۰ گونه از این ویروس‌ها قادرند نواحی تناسلی آقایان و بانوان را تحت‌ تأثیر قرار دهند.

ارگان‌های جنسی و تناسلی مثل دهانه رحم، بیضه‌ها، مقعد و آلت اقایان در خطر عفونی‌ شدن با پاپیلوما ویروس انسانی هستند. اچ پی وی گونه ای از ویروس که اندام‌های تناسلی را هدف قرار می دهد از طریق تماس پوستی انتقال داده می‌شود و یک بیماری مقاربتی می باشد.

 لازم به ذکر است که تعداد زیادی از گونه های HPV بی ‌خطرند از جمله همانگونه ویروسی که سبب زگیل تناسلی می‌شود. برخی از گونه های ویروس می‌توانند سبب بروز سرطان‌ در بدن شوند. اگر این مشکل سریع شناسایی و درمان شود، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. با شناخت و یادگیری راه های منتقل شدن HPV قادر خواهید بود از مبتلا شدن به آن به‌ راحتی پیشگیری کنید.

اگر اندام تناسلی‌تان مثل فرج، واژن، مقعد، دهانه مقعد، دهانه رحم، آلت تناسلی یا بیضه‌ها در معرض با شخصی قرار گیرد که دچار عفونت باشد، شما هم ممکن است به احتمال زیاد به عفونت مبتلا شده باشید.
به یاد داشته باشید که احتمال راه های انتقال ویروس HPV از طریق تماس دست با اندام‌هایی که گفته شد، نیست. اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، خیلی پدیده نادری است و هنوز مطالعات و تحقیقات کلانی راجع به آن انجام نشده است.

اگر فکر می کنید با مطالبی که در این قسمت بیان شد شما نیز به این ویروس مبتلا شده اید، برای تشخیص و درمان به کلینیک اکسیر شهرک غرب مراجعه کنید تا پزشکان حاذق این مجموعه شما را معاینه کنند.

چه علائمی باعث مشکوک شدن به اچ پی وی می شود؟ 

کلیه زگیل‌ها از HPV هستند؟

بله، جواب این سوال مثبت است. ویروس‌های HPV که در نواحی تناسلی به وجود آورنده زگیل هستند، خوشایند نیستند ولی بی‌خطر هستند. گونه ۶ و ۱۱ این ویروس بیش از گونه های دیگر باعث زگیل تناسلی می‌شوند. کلیه زگیل‌های پوستی در نتیجه پاپیلوما ویروس انسانی به وجود می‌آیند ولی تمام گونه های این ویروس‌ موجب ایجاد زگیل نمی‌شوند.

بنابراین عامل زگیل، ویروس HPV است ولی همه ویروس ها زگیل‌زا نیستند. با راه های انتقال ویروس HPV آشنا شوید و اجازه ندهید که به دام بیافتید.

روش‌های پیشگیری از راه های انتقال ویروس HPV چیست؟

برای کم کردن خطر ابتلا به این ویروس و زگیل تناسلی می بایست روش‌های زیر را بدانید:

  • واکسن گارداسیل ( HPV )
  • معاینه و چکاپ پیوسته
  • ارتباط جنسی مراقبت‌شده
  • حفاظت از پارتنر جنسی

عوامل موثر در راه های انتقال ویروس HPV ( زگیل تناسلی)، واژن و مقعد بعضی عوامل موجودند که در روند انتقال زگیل تناسلی تاثیر گذار هستند و شرایطی را فراهم می کنند که فرد امکان دارد بدون برقرار کردن رابطه ی جنسی به زوائد تناسلی آلوده شود.

لطفا از پست فاصله ی دوزهای واکسن گارداسیل دیدن کنید.

کسانی که سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند به شکل طبیعی در مقابل عوامل بیماری زا آسیب پذیرند، به همین دلیل به آسانی می توانند حتی با برقرار نکردن رابطه ی جنسی دچار ابتلا به این بیماری شوند. اینگونه افراد فاقد قدرت دفاعی لازمه در مقابل همچنین ویروس هایی هستند و با رعایت نکردن مسائل بهداشتی در معرض خطراتی قرار دارند. مبتلایان به ایدز و بیماری های خود ایمنی در این گروه قرار دارند. پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

  • کسانی که از قرص های بارداری به شکل مرتب استفاده می‌کنند در مقابل اینگونه بیماری هایی آسیب پذیرتر می باشند.
  • استفاده از آنتی بیوتیک ها به مدت طولانی
  • افرادی که عمل های پیوند اعضا داشته اند و ارگان جدیدی دریافت کرده اند در برابر این بیماری آسیب پذیرند.
  • کودکانی که مادر یا پدر آنها دچار این بیماری می باشد.
  • کسانی که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار دارند.
  • بیماران مبتلا به بیماری های عفونی و پوستی که زخم های باز بر روی بدن خود دارند.

آیا رفتن به استخر سبب منتقل شدن زگیل تناسلی می شود؟

آیا رفتن به استخر سبب منتقل شدن زگیل تناسلی می شود؟

در استخر و یا در مکان های عمومی امکان دارد ویروس از طریق پا و کف پا انتقال یابد؛ اما اینها ویروس های زگیل تناسلی نیست؛ اینها یک گونه دیگر از زگیل اند و امکان دارد منتقل شود.

آیا زگیل تناسلی با تیغ انتقال داده می شود؟

آیا زگیل تناسلی با تیغ انتقال داده می شود؟

از تیغ آلوده یعنی کسی تیغ آلوده داشته باشد و روی محدوده زگیل زده باشد و سپس آن را انسان سالم استفاده کند؛ در این حالت بیماری انتقال داده می شود. یا اگر شخصی که زگیل دارد از همان تیغی که در ناحیه ی تناسلی استفاده کرده است؛ صورت و زیر بغل را هم شیو کند؛ از این راه نیز زگیل تناسلی انتقال داده می شود.

توصیه می کنیم قبل از انتشار و پخش این ویروس در تمام بدن، برای معاینه و درمان به کلینیک اکسیر شهرک غرب مراجعه نمایید.



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb