اندولیفت یا جراحی؟ کدام بهتر است؟

اندولیفت یا جراحی؟ کدام بهتر است؟

اندولیفت روشی غیرجراحی و غیرتهاجی برای حذف چربی‌هایی است که با رژیم و ورزش از بین نمی‌روند. همچنین از اندولیفت برای کاهش چین‌و‌چروک‌های پوستی و جوانسازی نیز استفاده می‌شود. درکنار این روش غیرتهاجمی، روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن برای تخلیه چربی‌های اضافه و جراحی لیفت صورت برای جوانسازی پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است برای شما نیز سوال پیش بیاید که کدام یک از این روش‌ها مناسب‌تر هستند؟ مزایا و معایب هرکدام چیست؟ در این مقاله به تفصیل اندولیفت را با روش‌های جراحی مقایسه کرده‌ایم.

 

اندولیفت یا جراحی، کدام روش‌ را انتخاب کنم؟

ممکن است شما نیز بارها مقابل آینه ایستاده باشید و از دیدن چربی‌های موضعی در نقاط مختلف بدنتان احساس ناخوشایندی پیدا کرده باشید. شاید هم بارها به روش‌هایی برای از بین بردن چین‌وچروک‌های صورتتان فکر کرده باشید.

با افزایش سن، رژیم غذایی نامتعادل، کم تحرکی، قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید و… علائم پیری در بدن هر فرد نمایان می‌شوند. بنابراین، افتادگی پوست و تجمع چربی‌ها در برخی نواحی مانند شکم و پهلو، اولین علائمی هستند که هر فرد پس از عبور از دوره جوانی، مشاهده خواهد کرد. روش‌های مختلفی برای حل این معضلات و بازیابی جوانی وجود دارند، برخی از این روش‌ها مبتنی بر جراحی و تهاجمی هستند اما برخی دیگر مانند اندولیفت، شیوه‌هایی غیرجراحی و غیرتهاجمی به‌شمار می‌روند.

حذف چربی‌های اضافه:

برای کاهش حجم چربی‌های موضعی خود، ممکن است به انجام جراحی‌هایی چون لیپوساکشن فکر کرده باشید. در ابتدا لازم است بدانید که در این عمل‌ جراحی  از تکنیک مکش، برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود. عموما انجام این جراحی هنگامی توصیه می‌شود که چربی‌های بدن فرد با رژیم و ورزش از بین نرود. برخی از این جراحی‌ها نیاز به بیهوشی داشته و دوره نقاهت طولانی مدتی دارند.

عوارض جراحی‌های لاغری:

جراحی‌های لاغری که به منظور حذف چربی‌های اضافه بدن انجام می‌شوند، ممکن است بلافاصله و یا مدتی پس از عمل، عوارضی داشته باشند. برخی از این عوارض عبارتند از:

1- احتمال عفونت در محل جراحی

2- خطر خونریزی

3- عوارض ناشی از بیهوشی

4- حساسیت‌های پوستی

5- درد شدید

6- کبودی و تورم

 

جراحی‌های لیفتینگ پوست:

جراحی‌های لیفتینگ پوست، به سبب رفع افتادگی و کاهش چین و چروک در نواحی مانند اطراف لب، اطراف چشم، گردن و... انجام می‌شوند. این جراحی‌ها ممکن است راهی عالی برای جوانسازی پوست به‌نظر برسند اما به‌هرجهت در کنار مزایا، معایب و عوارضی را هم به دنبال خواهند داشت.

عوارض جراحی‌های لیفتینگ:

جراحی‌هایی که به‌منظور لیفت صورت و گردن انجام می‌شوند، ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. برخی از این عوارض عباتند از:

1- تورم و کبودی در محل جراحی که تا چندین هفته باقی خواهد ماند.

2- مانند هر جراحی دیگری، در این دسته از جراحی‌ها نیز احتمال خونریزی و عفونت وجود دارد.

3- احتمال حساسیت‌های پوستی در برخی از افراد.

4- بروز عوارض بیهوشی در بعضی از موارد.

5- احتمال بروز علائم افسردگی و سرخوردگی در برخی از زیباجویان.

6- دوره نقاهت طولانی مدت.

 

اندولیفت:

اندولیفت روشی غیرتهاجی و ایمن برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن و زیباسازی پوست است. با استفاده از اندولیفت شما می‌توانید بدون اینکه زیر تیغ جراحی بروید، نتایجی دقیقا مشابه نتایج جراحی را بدست آورید. برای انجام اندولیفت نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک زیبایی وجود ندارد. همچنین ردی از اسکار و بخیه هم بر روی پوست افراد باقی نخواهد ماند.

دستگاه اندولیفت با استفاده از لیزری با طول موج 1470نانومتر، در میان لایه درم پوست و چربی نفوذ کرده و به‌راحتی چربی‌ها را ذوب می‌کند. در برخی از موارد، چین و چروک‌ها و ناهنجاری‌های پوستی، ناشی از تجمع چربی‌ها در زیر پوست می‌باشند. با از بین رفتن چربی‌ها، چروک‌ها نیز از بین می‌روند و پوستی زیبا و جوان برای افراد به ارمغان می‌آید.

علاوه بر این، حرارت ایجاد شده توسط اشعه‌های دستگاه اندولیفت، پوست را تحریک به ساخت کلاژن و الاستین می‌کند. این دو ماده در جوانسازی پوست بسیار تاثیرگذار هستند. بنابراین اندولیفت می‌تواند آغاز روند پیری را به تاخیر انداخته و موجب لطافت و شادابی پوست شود.

مزایای اندولیفت:

1- عدم نیاز به بیهوشی

2- دوره نقاهت کوتاه مدت

3- به دست دادن نتایجی دقیقا مشابه نتیجه عمل‌های جراحی

4- عوارض و خطرات کم

نتیجه‌گیری:

به‌نظر می‌رسد که اندولیفت روش ایمن‌تری نسبت به روش‌های جراحی مشابه باشد. اما با این حال لازم است قبل از اقدام به انجام هر روشی، با متخصصین مجرب مشورت کرده و شیوه‌ای را انتخاب نمایید که برای شما مناسب‌تر است.

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 2.0 از 1 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb