لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است؟

لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است؟

لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است؟

در مقاله ای که امروز بررسی می کنیم می خواهیم بدانیم که آیا لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است یا خیر؟ ممکن است عنوان فوق سوال شما هم باشد پس پیشنهاد می کنیم مطالب امروز را از دست ندهید.

لاغری یکی از مباحث پرچالش این روزها است و برای آن درمان های متفاوتی نیز اعم از بدون جراحی و با استفاده از جراحی وجود دارد که هر یک از آن ها زیر مجموعه هایی دارند، بسیاری از پزشکان امروزه از عمل های لاغری برای بیماران استفاده نمی کنند زیرا معایب بسیار زیادی به همراه دارند، در حالی که روش های لاغری بدون نیاز به جراحی بسیار راحت و بدون عوارض خاصی انجام می شوند. یکی از این مزیت ها نداشتن دوره ی نقاهت است، از آن جایی که بدون ایجاد شکاف و بخیه چربی های اضافی از بین می روند این سوال برای بسیاری پیش می آید که لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است؟ برای رسیدن به این سوال باید ادامه ی مطالب را مطالعه کنید.

آیا لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است؟

لاغری بدون جراحی با روش های مختلفی صورت می گیرد که برای هر شخص نوع خاصی تجویز می شود اما این که بگوییم لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است، چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود، هر عقل سلیمی می داند که لازمه ی رسیدن به نتیجه ی ایده آل در خصوص سایز به زمان نیاز دارد، اما نگران نباشید اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به سایز ایده آل خود برسید کلینیک اکسیر شهر غرب این امکان را فراهم آورده، در این کلینیک با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا برای از بین بردن چربی های اضافی به مراجعان کمک می کنند.

چه کسانی معمولا از دستگاه های موضعی لاغری استفاده کنند؟

دلایلی که اکثر بیماران به خاطر آن برای انجام عمل های لاغری بدون جراحی مراجعه می کنند به شرح زیر است:

بیمار از وزن تقریبا ایده آلی برخوردار است اما برخی از نواحی بدن او چربی های زیر پوستی دارد. در چنین شرایطی عمل های جراحی توصیه نمی شود بلکه می توان با استفاده از دستگاه های لاغری موضی به از بین بردن چربی های نواحی مورد نظر پرداخت و به سایز دلخواه رسید.

بیمار پیش از مراجعه به گروه پزشکان کلینیک اکسیر شهرک غرب از روش هایی مثل ورزش و رژیم غذایی استفاده کرده است اما بدن او در برابر این روش ها مقاومت داشته است.

مهم ترین دلیلی که بیماران برای این نوع عمل مراجعه می کنند این است که در خصوص عوارض بعد از عمل جراحی نگران هستند اما می خواهند که تغییر سایز داشته باشند.

البته پیش از اینکه پزشک درمان را شروع کند وضعیت جسمانی بیمار را بررسی می کند زیرا برخی از افراد نمی توانند از دستگاه های لاغری موضعی استفاده کنند.

چه کسانی نمی توانند از دستگاه های لاغری موضعی استفاده کنند؟

بدون شک در این میان کسانی هستند که استفاده از این دستگاه ها برای آن ها توصیه نمی شود به این دلیل که خطراتی را به همراه خواهد داشت. افراد منع استفاده شامل موارد زیر می باشند:

بانوان باردار:

بانوان باردار به هیچ عنوان نباید از دستگاه های لاغری موضعی استفاده کنند حتی اگر به توصیه ی دیگران به این نتیجه رسیده باشند که لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است، دلیل این موضوع این است که برای ساخت این دستگاه ها از اشعه استفاده می کنند پس نباید در حین بارداری از آن ها استفاده کرد چرا که امکان دارد روی جنین تاثیر منفی داشته باشند. از سوی دیگر در زمان بارداری اضافه وزن یک امر طبیعی است پس نباید برای این موضوع نگران بود. علاوه بر آن اشخاصی که به تازگی زایمان کرده اند و در دوران شیردهی هستند نیز باید از انجام این روش ها پرهیز کنند زیرا اشعه ها ممکن است روی شیر مادر تاثیر منفی داشته و وارد بدن جنین شود.

اشخاصی که برای درمان ناباروری تحت درمان هستند:

کسانی که برای درمان ناباروری تحت درمان هستند هم نباید برای از بین بردن چربی های بدن خود از دستگاه های لاغری استفاده کنند زیرا ممکن است که درمان به نتیجه رسیده باشد اما آن ها از این موضوع بی اطلاع باشند و سلامتی جنین در خطر بیفتد.

کسانی که بیماری پوستی دارند:

اشخاصی که بیماری های پوستی نظیر کهیر، بافت کلوئیدی، اگزما، پسوریازیس و... دارند نباید از این روش ها استفاده کنند زیرا این دستگاه ها مستقیما با پوست در ارتباط است امکان دارد با برخورد اشعه آن به پوست بیماری شخص بیشتر شود.

افرادی که بیماری کبدی دارند:

از آن جایی که دستگاه های لاغری موضعی چربی های زیر پوستی را ذوب کرده و از طریق خون به کبد ورود پیدا می کند در نتیجه کسانی که بیماری کبدی دارند نباید به هیچ عنوان این روش ها را به کار ببرند زیرا بیماری آن ها تشدید پیدا می کند.

لازم به ذکر است که هنگام مراجعه به پزشک بایستی تمامی مشکلات خود را بازگو کنید تا در حین انجام عمل با مشکل مواجه نشده و متضرر نشوید.

روش های لاغری بدون جراحی شامل چه مواردی می باشد؟

پیش از اینکه روش های لاغری بدون جراحی را شرح دهیم بهتر است ابتدا در خصوص هدف اصلی از انجام این روش توضیحی داشته باشیم.

برخلاف تصور عموم روش های لاغری بدون جراحی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که این یک باور غلط است و این روش ها به کم کردن سایز کمک می کنند و اشخاصی که در نقاط خاصی از بدن خود چربی اضافه دارند اما اضافه وزن آنچنانی ندارند برای انجام لاغری بدون جراحی اقدام می کنند. از جمله این عمل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاغری بدون عمل جراحی با دستگاه کویتیشن

نام دیگر روش کویتیشن لیپوساکشن است، عملکرد آن بدین صورت است که با استفاده از انتشار امواج فراصوت در آب های میان بافتی چربی ها حباب هایی به وجود می آید. از آن جایی که حباب ها مدام در حال جابه جایی هستند سلول های چربی را در هم می شکنند این در حالیست که دیگر سلول های بدن دچار هیچ اختلالی نخواهند شد به بیان دیگر می توان گفت که مکانیسم اثر دستگاه کویتیشن تنها روی سلول های چربی تاثیر دارد. سلول های چربی از بین رفته از طریق ادرار و غدد لنفاوی 24 الی 48 ساعت بعد دفع می شوند و بدن به آب بیشتری نیاز پیدا می کند به این دلیل که تعداد دفعات ادرار بیشتر خواهد شد.

لاغری بدون عمل جراحی با دستگاه لیزر استرابری

در روش لیزر استرابری از یک لیزر ضعیف استفاده می شود در نتیجه هیچگونه درد و عارضه ای برای بیمار به همراه ندارد. این دستگاه عملکردی غیر تهاجمی دارد، در واقع  این دستگاه نوعی کمربند است که در اطراف ناحیه ی تحت درمان قرار می گیرد و با استفاده از لیزر به شکل دقیقی چربی های تجمع یافته را از بین می برد، مدت زمان استفاده از این لیزر برای هر جلسه بسته به میزان چربی و وسعت ناحیه ی مد نظر چیزی حدود 10 الی 20 دقیقه می باشد.

لاغری بدون عمل جراحی با دستگاه شاک ویو

شاک ویو نوع دیگری از دستگاه های لاغری است که با استفاده از انرژی بیش از 100 مگاپاسکال خود به داخل بدن نفوذ کرده و پس از عبور از بافت های نرم به لایه های چربی رسیده سپس بر اساس انرژی جنبشی که تولید می کند به ذوب شدن آن ها منجر می شود.

لاغری بدون عمل جراحی با دستگاه اندرمولوژی

این دستگاه یکی از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیاست که با ایجاد تغییراتی در بدن باعث می شود تا چربی سوزی به صورت طبیعی انجام شود، در واقع دستگاه شاک ویو غدد لنفاوی را تحریک کرده و گردش خون را بالا می برد. این کار به از بین رفتن چربی ها کمک می کند و سموم را از بدن دفع می کند. مزیتی که این دستگاه دارد این است که در پوست هیچگونه تغییر یا افتادگی دیده نمی شود.

لاغری بدون عمل جراحی با دستگاه پرسوتراپی

در پرسوتراپی در واقع نواحی از بدن که چربی اضافی دارند ماساژ داده می شود که این کار منجربه تخلیه سیستم لنفاوی می شود، با حرکت لنف ها از مرکز بدن به سمت قسمت های بیرونی آن تعادل آب در بدن به وجود می آید بر همین اساس خون رسانی بالا رفته و اکسیژن رسانی نیز بیشتر می شود که نتیجه ی آن حذف چربی های بدن است.

دستگاه لاغری موضعی بادی جت

دستگاه لاغری موضعی هایفولیپولیز یا لیپوسونیک

دستگاه لاغری موضعی مزوتراپی

دستگاه لاغری موضعی ویبره

دستگاه لاغری موضعی کرایولیپولیز

دستگاه لاغری موضعی آر اف

دستگاه لاغری موضعی اولتراسونیک کویتیشن

این موارد نیز نوع دیگری از دستگاه های لاغری هستند که ویژگی های خاص خود را دارند و موضعی بوده و بدون نیاز به جراحی تاثیرات خود را نمایان می کنند، البته از توضیح نحوه عملکرد برای آن ها خودداری کردیم زیرا توضیح برای همه ی دستگاه های لاغری در این مقاله نمی گنجد و بحث بسیار طولانی خواهد شد.

 

لاغری در یک جلسه بدون جراحی ممکن است که عملی یا قطعی نباشد اما مطمئن باشید که پس از چند جلسه می توان تاثیرات مثبت آن را مشاهده کرد.

پس از چه مدت استفاده از دستگاه های لاغری موضعی تاثیر آن نمایان می شود؟

به دلایلی نمی توان برای این سوال مدت یا جلسات مشخصی را اعلام کرد، دلایل فوق بدین شرح می باشند:

نوع دستگاه:

هریک از دستگاه ها ویژگی های خاصی دارند و قدرت عملکرد آنها با دیگری تفاوت دارد. از آن گذشته میزان استفاده هر کدام برای هر جلسه نیز کاملا با دیگری متفاوت خواهد بود پس نمی توان گفت که پس از چند جلسه استفاده می توان نتیجه ی دلخواه را مشاهده کرد.

میزان چربی تجمع یافته:

هر چه میزان تجمع چربی زیر پوست بیشتر باشد به تعداد جلسات بیشتری برای درمان نیاز خواهد بود، میزان تجمع چربی با رسیدن به نتیجه ی دلخواه رابطه ی مستقیم دارد پس هرچه چربی بیشتر باشد تعداد جلسات نیز بیشتر به طول می انجامد.

تعداد نواحی:

تعداد نواحی بدن که قرار است تحت درمان قرار بگیرند هر چه بیشتر باشد زمان بیشتری باید از دستگاه ها استفاده کرد.

آیا پس از انجام عمل های لاغری با دستگاه های موضعی باید دوره ی نقاهت خاصی را طی کرد؟

شاید یکی از دلایلی که این روزها همه به سمت عمل های لاغری با دستگاه موضعی می روند مزایایی باشد که در پس آن ها نهفته است. از مهم ترین مزایایی که می توان به آن اشاره کرد دوره ی نقاهت آن در مقایسه با عمل های جراحی است، از آن جایی که این روش ها بدون جراحی و یا ایجاد شکاف روی بدن انجام می شود در نتیجه به بستری شدن و استراحت کردن برای مدت خاصی نیاز نخواهد بود در حالی که پس از عمل های جراحی بیمار باید برای مدتی در بیمارستان و در منزل به استراحت بپردازد.

لازم به ذکر است که در برخی از روش ها که قدرت فرکانس یا اشعه آن ها بیشتر است قرمزی، کبودی و یا درد خفیف وجود دارد که البته با مصرف مسکن رفع می شوند.

برای کدام نواحی بدن می توان از دستگاه های لاغری موضعی استفاده کرد؟

تقریبا برای تمامی نقاطی که دارای چربی اضافه هستند می توان از دستگاه های لاغری استفاده کرد. نواحی مثل: پهلوها، ران ها، شکم، باسن، بازوها، غبغب و حتی سینه در صورتی که چربی اضافه داشته باشند می توانند با دستگاه های لاغری موضعی به نتیجه ی دلخواه برسند اما اینکه برای هر قسمت بهتر است از چه دستگاهی استفاده کرد موضوعی است که باید پزشک درباره ی آن تصمیم بگیرد.

 

از شما عزیزان که با حوصله تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید نهایت تشکر را داریم، گروه پزشکان کلینیک اکسیر شهرک غرب یکی از مجرب ترین کلینیک ها در زمینه ی لاغری بدون جراحی است، در این مرکز با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین دستگاه ها به شما کمک می کنند تا به سایز ایده آل خود برسید. در صورت هر گونه سوال می توانید با این کلینیک تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز 5.0 از 1 رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb