بهترین راه حل برای بعد از پیکرتراشی و لیفت پوست Exilis

بهترین راه حل برای بعد از پیکرتراشی و لیفت پوست  Exilis

آنچه می خوانیم، در یک نگاه

در روزگار امروز در اثر رژیم های غذایی نامناسب و دیگر مشکلات متعدد افراد زیادی دچار چاقی بدن و نیز در اثر افزایش سن دچار چین و چروک در صورت می شوند. اما با پیشرفت علم انواع شیوه های متعدد پیکر تراشی و لیفت صورت به کمک بشر آمده تا بخشی از زیبایی و جوانی را به آنها برگرداند. در مقاله پیش رو قصد داریم با بررسی انواع مراقبت بعد از پیکر تراشی و لیفت پوست متوجه شویم که چرا Exilis بهترین راه حل برای بعد از پیکرتراشی و لیفت پوست معرفی شده است. 

پیکر تراشی چیست و چرا انجام می شود؟ 

پیکرتراشی یا لیپوماتیک در واقع یکی از عمل های زیبایی می باشد که برای راحت شدن از شر چربی های اضافی بدن کاربرد دارد. در واقع می توان گفت این جراحی با هدف تغییر سایز و شکل بدن انجام می شود. این نوع از عمل جراحی معمولا جزء عمل های سرپایی بوده و نیاز به بیهوشی ندارد. در مدت زمان جلسه درمانی، حجم زیادی از چربی های زائد بدن را با کمترین مشکل جدا می کنند.

به واسطه این عمل جراحی پوست بیمار شل نشده و علاوه بر این بدن او تقویت می شود. کاهش سایز صورت گرفته، مدت زمان زیادی دوام دارد و از طرفی سلولیت را نیز حذف می کند. طی این عمل جراحی جداسازی چربی به صورت فیزیکی و بدون درد و خون ریزی انجام شده و به واسطه حرکت های ارتعاشی، سلول های چربی موسوم به لیپیدها آزاد می شوند. 

مدت زمان استراحت و مراقبت بعد از پیکر تراشی، حدود 3 روز تا یک هفته می باشد.

معمولا افراد در نواحی مانند شکم، کمر، باسن، سینه، زانوهای داخلی، پهلوها، زیر چانه و قبقب، ران در قسمت داخلی و خارجی و بازوها متقاضی عمل پیکر تراشی هستند.

مزایای عمل پیکر تراشی

عمل جراحی لیپوماتیک دارای مزایایی است که عبارتند از:

  • ایجاد یکپارچگی چربی های موجود در زیر پوست
  • در مدت زمان 2 هفته بدن به فرم درست خود میرسد
  • جمع شدن و شکل دهی به پوست
  • استفاده از بی حسی بجای بیهوشی
  • در این جراحی التهاب و جراحت بسیار کم است
  • پایین بودن احتمال عفونت
  • پایین بودن آمبولیسم چربی
  • عدم لزوم بستری شدن بیمار
  • کاهش خستگی و آسیب های جسمی
  • در صورتی که دستگاه کانولا بافت چربی در بدن پیدا نکند، سیستم امنیتی دستگاه دستور توقف می دهد.
  • این عمل معمولا بدون درد و یا با درد بسیار کم همراه است
  • قابلیت انقباض عالی پوست را دارد.
  • هزینه جراحی کم بوده و بیمار به سرعت بهبود می یابد.

معرفی چگونگی انجام پیکر تراشی

برای انجام عمل پیکر تراشی ابتدا یک سوراخ به قطر 2 الی 5 میلی متر در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود. سپس دستگاه را از طریق آن سوراخ وارد بافت چربی کرده و محلول بی حس کننده را بجای بیهوشی و برای پیشگیری از خون ریزی تزریق می کنند. محلول تزریق شده وارد حفره های چربی می شود. مخلوط مایع بی حسی و چربی های خرد شده در آن از همان حفره ایجاد شده تخلیه می شود.

از آنجایی که این دستگاه دارای سیستم ایمنی فعال است در صورت برخورد با بافت غیر چربی متوقف می شود، در نتیجه احتمال جدا شدن اعضاء و یا سوزش پوست، کاهش یافته و اطمینان خاطری برای ما ایجاد می کند.

روش دیگر انجام عمل پیکر تراشی، استفاده از لیپوماتیک کانول متصل به هندیس پنوماتیک است. این دستگاه از طریق منافذ کوچکی که با توجه به قطر کانول ایجاد شده است، وارد شده و در جهت های متفاوت مانند جلو و عقب، عمود برهم و گردشی سه بعدی ایجاد ارتعاش کرده و امواج با فرکانس 20 هرتز در مایع قرار گرفته و به بافت چربی وارد می کند. این ارتعاشات موجب می شوند که بافت چربی از هم گسیخته و ریز شده و در عین حال خارج می شوند.

نکته قابل ذکر این است که، اندازه کانول باید بیش از 4/5 میلی متر نباشد و نیز حجم چربی استخراج شده از بدن هر شخص در یک جلسه نمی تواند بیشتر از 5 لیتر باشد. چرا که ممکن است موجب اختلالات همودینامیک در زمان عمل شود. ولی در کل می توان گفت که اندازه چربی های خارج شده از بدن هر شخص بستگی به وزن، اندازه و محتوای چربی بدن او دارد.

درصورتی که شخصی تمایل به تخلیه بیشتر چربی داشته باشد، باید طی چند عمل جراحی و به فاصله 72 ساعت از جراحی قبلی اینکار را انجام دهد. زیرا جریان لیدوکائین در بدن معمولا 72 ساعت زمان می برد. همه جراحان زیبایی برای یاری رساندن به بیماران خود از انواع تکنیک ها که عبارتند از: لیپوساکشن، تامی تاک، اکسیلیس و جراحی لیت بدن استفاده می کنند.

- انجام عمل پیکرتراشی چقدر زمان می برد؟

 

از آنجایی در این جراحی کار تزریق محلول بی حسی به شکل خودکار انجام می شود، در نتیجه جراحی سرعت بیشتری داشته و در حین شکستن سلول های چربی کار خالی شدن آنها نیز صورت می گیرد. به همین خاطر بازه زمانی عمل لیپوماتیک کمتر شده و دکتر با دقت و حوصله بالاتری جراحی را به انجام می رساند. و مراقبت بعد از پیکر تراشی نیز راحت تر می شود.

توصیه ها و عواقب پس از عمل پیکرتراشی

  • توصیه ها

همانطور که میدانید تمامی عمل های جراحی دارای عوارض و عوامل نگهداری بعد از عمل هستند. همچنین جراحی لیپوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش قصد داریم برخی از عواقب و نکات مورد نظر برای نگهداری بعد از عمل را به شما معرفی کنیم.

حدود 3 روز بعد از جرحی پیکرتراشی، تورم و کبودی جای جراحی به اوج خود می رسد. اما بعد از 14 روز این تورم و کبودی کاهش یافته و پس از یک ماه بدن به صورت عادی خود برگشته و تاثیر اصلی جراحی 2 ماه بعد ظاهر می شود.

یکی دیگر از عواقب بعد از عمل، سفت شدن ناحیه مورد عمل می باشد که توسط ماساژ بهبود یافته و دوره درمان را کاهش می دهد. در صورتی که از ماساژ استفاده نشود، دوره درمانی حدود 2 الی 3 ماه طول می کشد، اما با استفاده از ماساژ بازه زمانی مورد نیاز برای درمان به حدود یک و نیم ماه کاهش می یابد. علاوه براین ماساژ می تواند تاثیر مثبت عمل را دوچندان کند.

از جمله توصیه های پزشکان برای مراقبت بعد از پیکر تراشی می توان به پوشیدن لباس های تنگ مانند گن های مخصوص برای مدت 2 الی 3 ماه می باشد. که فقط برای استحمام می توانند گن را درآورند. اما این جراحی دوران نقاهت زیادی نداشته و بیمار یک روز بعد از عمل می تواند به فعالیت های خود برگردد. این درحالی است که باید در چند ساعت اول بعد از جراحی بیمار استراحت کند. همچنین توصیه می شود که به مدت یک هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند. 

  • توصیه های غذایی

در صورتی که عمل پیکرتراشی با بی حسی انجام شود، بیمار می تواند سریعا رژیم غذایی سابق خود را ادامه دهد. و نیز برای پیشگیری از هدر شدن آب بدن بهتر است مایعاتی مانند آب، آب میوه و یا نوشیدنی های غیر الکلی را استفاده کند. و تا 48 ساعت بعد از عمل نوشیدنی های حاوی الکل را مصرف نکند.

  • عواقب 

معمولا ممکن است یک روز بعد از عمل بیمار دچار سرگیجه شود. که برای پیشگیری از افتادن و آسیب دیدگی توصیه می شود به محض احساس سرگیجه یا بنشیند و یا سریعا دراز بکشد.

در مدت 24 ساعت اول بعد از عمل بهتر است بیمار بعد از ادرار کردن آرام بایستد و برای پیشگیری از آسیب دیدگی در اثر افتادن، سریعا بنشیند. علاوه براین در زمان حمام و دستشویی بهتر است در را قفل نکند که در صورت لزوم بتوان به او کمک کرد.

از دیگر عواقب جراحی لیپوماتیک می توان به تهوع و استفراغ ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، لورازپام و یا بی حس کننده ها اشاره کرد.

به مدت یک ماه بعد از عمل پیکرتراشی، ممکن است در قاعدگی شما بی نظمی ایجاد شود.

در 48 ساعت اول بعد از عمل ممکن است دمای بدن بخاطر عوارض عمل بالا رود.

تفاوت پیکر تراشی و لیپوساکشن

لیپوساکشن توسط سونوگرافی انجام می شود که بدین وسیله چربی ها را آب کرده و آنها را از بدن بیرون می کشند. این روش به نسبت لیپوماتیک ریسک بالاتری دارد زیرا ممکن است انرژی فراصوت علاوه بر تجزیه چربی، به اعصاب ماهیچه ها و رگ های خونی بدن آسیب برساند. 

لیپوماتیک هوای فشرده را توسط کانولایی که 360 درجه می چرخد و موجب تحریک و ذوب شدن چربی ها می شود، ریسک و عواقب عمل را پایین می آورد.

Exilis چیست و چگونه عمل می کند؟

Exilis (اکسیلیس) در واقع دستگاهی رادیویی با فرکانسی تک قطبی می باشد که امواج آن 2 میلیون بار در هر ثانیه نوسان دارند. این امواج بواسطه یک قلم نوری دستی متمرکز می شوند. قلم نوری امواج را به الکترودهای متصل بهم در پوست می رساند. با توجه به تک قطبی بودن دستگاه، می تواند تمامی انرژی خود را در نقطه مورد نظر متمرکز کرده و با صرفه جویی در انرژی نتایجی مشابه به دیگر دستگاه های همنوع خود داشته باشد.

شیوه عملکرد اکسیلیس به این صورت است که توسط سرعت نوسان بالایی که دارد به سرعت موجب گرم شدن لایه زیرپوستی می شود. در عین حال برای پیشگیری از داغی بیش از حد پوست، دستگاه بطور مداوم پوست را خنک می کند. با استفاده از این روش حرارت، با سرعت و به صورت کنترل شده وارد پوست و نواحی زیر پوستی می شود. انرژی بالای دستگاه و خنک کردن مداوم موجب می شود بیمار احساس ناراحتی نکند.

در بخش های پیشین به این نکته اشاره شد که در انواع روش های لیپوماتیک و لیپوساکشن، نیاز به بی حسی موضعی بیمار وجود دارد. اما در روش استفاده از دستگاه اکسیلیس، نیاز به بی حسی یا بیهوشی وجود ندارد و بیمار بسیار راحت است. و این خصیصه باعث می شود که Exilis بهترین راه حل برای بعد از پیکرتراشی و لیفت پوست معرفی شود.

  • عملکرد اکسیلیس

چربی های خوشه ای بدن توسط امواج رادیویی اکسیلیس در بازه جلسه درمان از هم جدا شده و سپس از بدن بیمار بیرون می روند. به خاطر شیوه عملکرد این دستگاه، لاغری و باریک شدن ناحیه مورد نظر آشکار شده و به راحتی قابل مشاهده است. اما نتایج حاصله برای افراد مختلف با توجه به میزان چربی های اضافه بدن آنها و مکانیسم عملکرد چربی ها با هم فرق دارد. اما در اکثر آنها کاهش چربی را می توان به صورت مشهود دید.

چربی ها در بدن بصورت خوشه بوده و توسط یک بافت فیبری محافظت می شوند که شکستن این بافت بسیار امر دشواری است. اما دستگاه اکسیلیس تا به امروز با استفاده از عملکرد امواج رادیویی دو منظوره توانسته بافت فیبری اطراف خوشه های چربی در لایه های زیرین را توسط ایجاد گرما شکافته و بین خوشه ها را فاصله انداخته و آنها را خرد کند. 

و در آخر توسط بالا بردن سوخت و ساز سلول ها، موجب تحریک آنها شده و چربی داخل آن را که به حالت جامد است به مایع تبدیل کند. سپس چربی های آب شده، از طریق سوراخی که بر روی دیواره سلول ایجاد شده، از سلول خارج می شوند و وارد قسمت میان بافتی شده و در نهایت توسط سیستم لنفاوی جذب و با ادرار از بدن خارج می شوند. 

نتیجه این فرایند، کم شدن اندازه کمر، شکم، باسن، پهلو و به طور کلی لاغری موضعی می باشد. با این روش کمترین آسیبی به سلول های چربی نمی رسد.

در نهایت می توان گفت در این روش دوران نقاهت نسبت به شیوه های دیگر کمتر بوده و عواقب و عوارضی ندارد. در نتیجه این روش را به عنوان بهترین راه حل معرفی می کنند.

 

از توجه شما به این مطلب متشکریم و امیدواریم که نهایت بهره وری را از این مقاله داشته باشید. همچنین شما می توانید با استفاده از شماره تماس کلینیک اکسیر در این سایت از مشاوره های پزشکان کلینیک بهره مند شده و بهترین شیوه درمانی را برای خود برگزینید.

 



این پست از نظر شما چطوری بوده؟

روی ستاره ها برای امتیازدهی کلیک کنید

(میانگین امتیاز از رای)


021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb