نکات مهم در مورد بارداری آسان با ماساژ بارداری

نکات مهم در مورد بارداری آسان با ماساژ بارداری

نکات مهم در مورد بارداری آسان با ماساژ بارداری

نکات مهم در مورد بارداری آسان با ماساژ بارداری 

 

بر اساس تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی میامی  در مورد بارداری آسان با ماساژ بارداری  گرفته است، ماساژ درمانی مزایای متعددی دارد که شامل این موارد هستند:

 

  •  کاهش استرس و دلهره با ماساژ
  • کاهش درد پشت و پا
  •  بهبود در خواب
  •  رهایی از تنش ماهیچه و بهبود در سردرد با ماساژ
  •  کاهش ورم دست و پا
  •  کاهش سطح هورمونهای استرس با ماساژ
  •  بهبود در گردش خون
  •  افزایش سطح هورمونهای سروتونین و دوپامین که باعث ایجاد احساس های خوب در خانمها و جلوگیری از افسردگی می شود
  •  کاهش سطح کورتیزول، یکی از شاخصهای استرس
  • - به طور کلی بهبود در خلق و خوی با ماساژ

 ماساژ بارداری

 

آنچه که باید در مورد ماساژ بارداری بدانید

ماساژ بارداری نمی تواند بر روی زن باردار صورت بگیرد. انجام ماساژ بارداری برای زنان باردار باید دقت کافی را لحاظ کرد . نکته جالب استفاده از ابزار ماساژ در طی دوران بارداری در صورت عدم وجود عوارض می باشد. اگر شما دچار کمر درد هستید ، از دستگاه های ماساژ بارداری استفاده نکنید چرا که می تواند منجر به علایم درد زایمان پیش از موعد شود.

روزهای اول دورانی که تحت سه ماه اول بارداری نامیده می شود، بسیار حساس می باشد. در این مقطع باید نسبت به کارهای منزل و بیرون بسیار حساس باشید و رعایت کنید ، شما  نمی تواند بر روی شکم خود دراز بکشید و وضعیت های دیگر را نیز نمی توانید به سادگی بگیرید.

 

 

ماساژ بارداری

 

نکات مهم برای انجام ماساژ

برای انجام ماساژ بارداری بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. ماساژ بارداری ممکن است برای برخی از زنان باردار مشکلاتی ایجاد کند. درصورتی‌که قصد دارید طبق نظر پزشک برای ماساژ مراجعه کنید، رعایت موارد زیر می‌تواند در راحتی شما و حفظ سلامت جنین هنگام ماساژ بارداری مؤثر باشد:

 

  • قبل و بعد از ماساژ به اندازۀ کافی آب بنوشید.
  • از شکم خود با استفاده از چند حوله یا بالشت  محافظت کنید.
  • از لباس نخی راحت و گشاد استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که دست‌های فرد  ماساژدهنده تمیز هستند.
  • در سه ماهۀ اول بهتر است که ماساژ بارداری دریافت نکنید. به خصوص در ناحیۀ لگن نباید هیچ ماساژی انجام شود.
  • برای داشتن ماساژ در دوران بارداری، زیر نظر ماساژدهندۀ ماهر و با رعایت نکات ایمنی این کار را انجام دهید.
  • در هنگام ماساژ بارداری استفاده از تخت‌هایی که در قسمت شکم سوراخ دارد برای جلوگیری از وارد شدن فشار اضافه به شکم بسیار مناسب است. اگر تخت ماساژ بارداری وجود ندارد، بهتر است روی زمین یا روی تخت عادی ماساژ به پهلو بخوابید.
  • هر زمان که در طول ماساژ بارداری احساس ناراحتی یا درد کردید، سریع به ماساژدهنده اطلاع دهید.
  • بعد از ماساژ بهتر است کمی دراز بکشید و به سرعت بلند نشوید.

 

همچنین توجه داشته باشید برای ماساژ بارداری استفاده از صندلی‌های ماساژی که در برخی از استخرها، فرودگاه‌ها یا استراحتگاه‌های بین شهری وجود دارد، برای زنان باردار مناسب نیست. بهتر است برای ماساژ از یک خانم ماساژدهنده کمک بگیرید که با ماساژ زنان باردار آشنایی کافی دارد. اگر همسرتان تبحر کافی را در این زمینه دارد، می‌توانید از او بخواهید در خانه شما را ماساژ دهد.

 

ماساژ

 

بهترین و موثرترین روش های ماساژ بارداری

 

نکته مهمی که نباید فراموش بشود این است که ماساژ بارداری متفاوت از ماساژ عمومی درمانی است ، در این مقاله کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب  . قصد داریم بهترین و موثرترین روش های ماساژ بارداری را برای شما توضیح بدهیم .

نکته مهمی که نباید فراموش بشود این است که ماساژ بارداری باید بدون هیچگونه فشار سختی بدن مادر را تسکین می دهید. باید دست های خود را نرم و راحت بگیرد و در موقعیت راحت و ریلکس قرار بگیرید .

این 5 روش بهترین و موثرترین روش های ماساژ بارداری است

 

قرار گیری در موقعیت صحیح

قرار گیری در موقعیت صحیح برای خانم های باردار بسیار اهمییت دارد چرا که خانم ها در طی دوران بارداری بسیار حساس و پرخاشگر می شوند، پس باید اطمینان حاصل کنید که  قرار گیری در موقعیت صحیح  انجام شده است . برای انجام ماساژ بارداری روش های صحیح آن بسیار اهمیت دارند. برای انجام ماساژ بارداری بر روی تخت یا مبل دارز بکشید و برای حمایت از شکم و پشت از بالش استفاده کنید. همچنین برای حفاظت از گردن و ستون مهره ها نیز نیاز به بالش دارید. قرار دادن بالش بین پاها برای درد پا بسیار مناسب می باشد.

روش های زانوزدن ماساژ بارداری

برای انجام ماساژ بارداری  به روش زانو زدن  در شرایطی که  پشت و شانه هار موقعییت مناسب قرار دارد مادر باردار را ماساژ دهید. این روش منجر به کاهش درد شکم و شل شدن عضلات پشت و شانه می شود. برای احساس بیشتر  مادر باردار می توانید در زیر زانوها بالشت نرم قرار دهید.

ماساژ گردن مناسب بارداری

ماساژ گردن  برای مادر های باردار بسیار آرامش بخش است گردن نقطه بسیاری از فشارها می باشد. شما می توانید ماساژ گردن را از پشت گردن شروع کنید و به سایر نواحی ادامه دهید. ماساژ گردن منجر به افزایش جریان خون می شود و ریلکس شدن بدن میشود .

ماساژ پاها مناسب بارداری

ماساژ پاها مناسب بارداری از آنجا پاها تمامی وزن زن باردار را تحمل می کند. دچار خستگی میشوند و برای کاهش خستگی پاها، میتوانید حرکات چرخشی کوچی را در پاها انجام دهید. این حرکات منجر به کاهش تورم و خستگی پاها میشوند .

ماساژ سر مناسب بارداری

ماساژ سر روش بسیار مناسبی برای کاهش فشار و افزایش جریان خون است و برای مادر های باردار بسیار توصیه میگردد .

باید تمامی عوارض مرتبط با بارداری را پیش از شروع به ماساژ توجه داشته باشید. در صورت وجود هر نوع عارضه ای باید از انجام هر نوع ماساژی خودداری کنید. کلینیک پوست و زیبایی اکسیر شهرک غرب   یکی از بهترین مراکز ماساژ و ماساژ درمانی با بهترین و مجرب ترین پزشکان در تهران میباشد .

 

ماساژ درمانی

 

021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb