پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! قسمت اول

پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! قسمت اول

در این مقاله تخصصی اکسیر شهرک غرب   قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا همواره پیکرتراشی  در همه شرایط توصیه اول پزشکان است ؟!! برای پاسخ به این سوال لطفا تا پایان مقاله  «پیکرتراشی گزینه اول نیست !!! » مطالعه بفرمایید .

 

پزشکان متخصص لاغری موضعی و پیکر تراشی  اکسیر شهرک غرب   همواره به مراجعین متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی  نکاتی بسیار مهمی را مطرح میکنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت :  برخی از ذهینت که مردم هنگام مراجعه برای لاغری موضعی و پیکر تراشی این است  که اگر برای مثال ۳۰  کیلو اضافه وزن داشته باشی ، امروز می‌توانی جراحی کنی و فردا مرخص شوی! همه این موارد برای افراد متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی  وسوسه انگیز است. اما باید توجه کرد که این موضوع قوانین خاص خود را دارد .

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 

بطور کلی برای لاغری موضعی و پیکر تراشی  با روش‌هایی مثل لیپوماتیک، لیپولیزر و...  طبق استاندارد های  پیکر تراشی  ، کسانی می‌توانند از روش‌های تخریب چربی محیطی استفاده کنند که BMI  زیر 30 دارند ( BMI چیست ؟! شاخص توده بدنی یا شاخص کوتله یا بی‌ام‌آی (به انگلیسی: BMI، مخفف body mass index) سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود .  شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم(x²) قدش به متر بدست می‌آید   )و با مشکل اضافه وزن روبرو هستند.  از نظر پزشکی امکان این وجود ندارد که بیشتر از پنج لیتر چربی از بدن افراد تخریب شود؛ تخریب بیش از این عدد باعث ایجاد آسیب ریوی، آمبولی چربی و ... می‌شود.

 

توصیه اول قبل از فکر کردن به پیکرتراشی

 

در برنامه روزانه خود زمانی را برای ورزش کردن اختصاص بدهید ؛ چطور در برنامه پرمشغله روزانه وقتی برای ورزش کردن کنار بگذارید؟! قصد نداریم تئوری های مدیریت زمان را برایتان عنوان کنیم. کتابهای زیادی در مورد این موضوع نوشته شده است که می توانید برای این منظور به آنها رجوع کنید. فقط توصیه هایی برایتان آورده ایم که به شما کمک می کند بتوانید در برنامه پرمشغله تان، زمانی را نیز به ورزش کردن اختصاص دهید.


  • اولویت بندی کنید
  •  

در مدیریت زمان هیچ چیز مهم تر از اولویت بندی نیست. اصلی که بطور متداول مورد استفاده قرار می گیرد این است که همه چیز یک اولویت است و اینکه هیچ چیز اولویت ندارد. باید این تصمیم را بگیرید که ورزش کردن برایتان مهم است و آنوقت آن را بالاتر از کارهای دیگر قرار دهید. چرا که اگر ورزش را بصورت مداوم انجام دهید کمتر متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی  خواهید شد .  اصل دیگر این است که هیچ کس وقتی در بستر مرگ می افتد آرزو نمی کند که کاش وقت بیشتری را در اداره به کار کردن می گذراند. اما آدمهای زیادی هستند که در بستر مرگ به این فکر می کنند که ای کاش وقت بیشتری را ورزش می کردند که اگر این کار را می کردند شاید در آن زمان نمی مردند.


همچنین باید این نکته را بدانید که داشتن سلامتی باعث می شود در هر کاری که انجام می دهید بازده بیشتری داشته باشید. اگر تناسب اندام خوبی داشته باشید، می توانید شوهر بهتری برای همسرتان، پدر بهتری برای فرزندتان و کارمند بهتری برای رئیستان باشید. اگر ورزش کردن و تغذیه صحیح را یکی از بالاترین اولویتهای زندگیتان قرار دهید، مطمئنأ زمانی برای انجام آن پیدا خواهید کرد.


  • برنامه ریزی کنید
  •  

 

شما بهتر از هر کس دیگری زندگی و برنامه هایتان را می دانید به همین دلیل فقط خودتان هستید که می توانید اوضاع زندگیتان را بررسی کنید. باید تعیین کنید که کدام ساعت از روز برای ورزش کردن شما بهتر است. وقت غذا خوردن هایتان را تعیین کنید و تصمیم بگیرید کدام باشگاه ورزشی از نظر محلی برایتان راحت تر است. بعد از اینکه این مسائل را تعیین کردید، برای خودتان برنامه ریزی نموده و تلاش کنید که به آن پایبند بمانید که راز داشتن تناسب اندام  مداومت است .

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 


  • تطبيق یابید
  •  


آیا نیاز به توضیح دارد؟ همیشه همه چیز آنطور که دوست دارید پیش نمی رود، بنابراین نباید اهداف اصلیتان را فراموش کنید، فقط کافی است برنامه را تغییر داده و دوباره امتحان کنید.
حرف هلموت فون مولتکه را به خاطر داشته باشید، در هیچ برنامه ای از نبرد نمی توانید از مقابله با دشمن جلوگیری کنید. لذا برای رسیدن به  تناسب اندام سعی کنید با برنامه ریزی پیش بروید .

 

  • کارامد باشید
  •  


۳۰ دقیقه تمرین شدید و قوی با وزنه بسیار بهتر از یک ساعت پرسه زدن در باشگاه است. ۳۰ دقیقه دویدن تند کالری بسیار بیشتری از راه رفتن برای یک ساعت می سوزاند. همچنین برای قلب، ریه ها و کلسترولتان هم بهتر است و توانایی شما برای تمرین با وزنه را نیز تقویت می کند.
کارایی فقط مختص ورزش نیست. می توانید یک ساک پر از لباس ورزش در اتاق کارتان در شرکت بگذارید تا دیگر به خاطر نداشتن لباس تمیز از جلسه ورزشیتان جا نمانید. زمان ناهار وقت خوبی برای تمرینات بدنسازی است و باعث می شود از رفتن همراه همکاران به رستوران های فست فود با آن غذاهای چرب هم در امان بمانید.
اگر خلاقیت داشته باشید، می توانید راههای دیگری برای بالا بردن کارایی زندگیتان پیدا کنید تا در آینده متقاضی لاغری موضعی و پیکر تراشی   نشوید !!!


  • فکر کنید!
  •  

شما مغز دارید پس باید از آن استفاده کنید. چه کارهایی انجام می دهید که وقتتان را تلف می کند؟ نقاط ضعف برنامه تان چیست؟ برای اینکه ورزش کردن را در برنامه زندگیتان جا کنید چه باید بکنید؟

 

 

  • انگیزه هایی برای ورزش کردن
  •  


برای ورزش کردن به کمی انگیزه نیاز دارید؟ نکاتی که در این قسمت از کتاب عنوان می کنیم به شما کمک میکند با داشتن یک برنامه تمرینی خوب، فعال و شاداب بمانید. همه آدم ها با انگیزه کافی برای ورزش کردن به دنیا نمی آیند. اگر شما هم یکی از آندسته از آدم ها هستید که هر کاری را به دویدن روی تردمیل ترجیح می دهند، یا ترجیح می دهند هر جایی باشند ولی در باشگاه نباشند، نکات زیر می تواند کمی به شما انگیزه بدهد و ذهن شما را در مورد ورزش تغییر دهد.


  • تغییر ایجاد کنید
  •  


اگر از اینکه مجبور باشید هر روز همان کارهای تکراری را انجام بدهید خسته شده اید، کمی در برنامه تان تغییر ایجاد کنید. هیچ کس نگفته که مجبورید هر روز در همان مسیر همیشگی پیاده روی کنید. شما به کمی تنوع فعالیت نیاز دارید. تا در مسیر  رسیدن به  تناسب اندام کسل نشوید !!  با کار کردن روی گروههای عضلانی مختلف، بدنتان هم شاداب تر خواهد بود


  • ورزش را به نوعی ارتباط اجتماعی تبدیل کنید
  •  


دوستانی پیدا کنید که علایقی شبیه به شما داشته باشند. ورزش کردن با دوستان انگیزه بسیار زیادی به شما می دهد. اینکار باعث می شود همدیگر را به ادامه راه تشویق کنید و تمایل کمتری به دست کشیدن از تمرینات داشته باشید.

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 

  • با فرزندان و حتی حیوانات خانگیتان به ورزش بپردازید
  •  


اگر پیاده روی و دویدن ورزش مورد علاقه شماست، می توانید این کار را به همراه حیوان خانگی تان انجام دهید یا با بچه تان به دویدن بروید. اگر آنها به این کار علاقه مند باشند، انگیزه بسیار زیادی در شما ایجاد خواهد شد. با این کار در مسیر  رسیدن به  تناسب اندام همواره احساس لذت خواهید کرد .


  • واقع بین باشید
  •  


اهدافی برای خود تعیین کنید که میدانید که از عهده آن بر می آیید. فعالیت هایی را انتخاب کنید که میدانید می توانید به خوبی انجام دهید. اگر فکر میکنید که بطور مداوم از تمریناتتان خسته می شوید، شاید موقع آن رسیده که کمی تغییر در برنامه تان ایجاد کنید. لازم به ذکر است شما میتوانید با تمرکز بر روی عضله مورد نظر به  لاغری موضعی برسید 


  • فعالیت هایی را پیدا کنید که تمرین ورزشی نباشند

 

فعال بودن است که اهمیت دارد حتی اگر یک تمرین ورزشی درست و حسابی هم نباشد. مثلا می توانید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. در وقت ناهارتان به پیاده روی بروید. با اینکار از فعال بودنتان احساس خوبی پیدا می کنید و کمی هم در برنامه همیشگی تان تنوع ایجاد می کنید.


  • یادداشت کنید
  •  


داشتن یک دفتر یادداشت برای ثبت پیشرفت هایی که در زمینه ورزش می کنید، به شما کمک می کند ببینید که روند پیشرفتتان چگونه است و اهداف جدید برای خود تعیین کنید. و  با تمرکز بر روی عضله مورد نظر به  لاغری موضعی برسید  اگر فکر می کنید که سالیان سال است که همان فعالیت های تکراری را انجام می دهید، یک تغییر عمده در برنامه تان پیاده کنید و روند پیشرفتتان را ثبت کنید.

 

لاغری موضعی و پیکر تراشی

 


  • پاداش؟
  •  


اگر ورزش کردن در نظرتان شکنجه و عذاب است، چیزی به خودتان بدهید که به شما انگیزه بدهد بتوانید تمریناتتان را کامل انجام دهید. اگر ۴ روز در هفته تمرین  حواستان را به چیز دیگری منحرف کنید اگر می خواهید از دوچرخه ثابت یا تردمیل استفاده کنید، می توانید جلوی تلویزیون اینکار را بکنید. با هدفون به موسیقی دلخواهتان گوش دهید. چیزی پیدا کنید که موقع ورزش روی آن تمرکز کنید، مطمئن باشید خیلی کمکتان می کند. با این کار در مسیر  رسیدن به  تناسب اندام همواره احساس لذت خواهید کرد .

اگر در اول کار موفق نشدید...
شانس اینکه دوباره ورزش را از نو آغاز کنید نامحدود است. اگر ورزش را ول کرده اید و هفته ها از انجام آن شانه خالی می کنید، دوباره تلاش کنید، وقتی تمرین روزانه تان را به پایان رساندید، مطمئنا از اینکه دوباره ورزش را شروع کرده اید خوشحال و راضی خواهید بود.

 

 

021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb