رمضان مبارک !!! ۸ فایده بی نظیر روزه داری

رمضان مبارک !!! ۸ فایده بی نظیر روزه داری

رمضان مبارک !!! ۸ فایده بی نظیر روزه داری

1398/02/18

 اکسیر شهرک غرب ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادت های پذیرفته شده را از خدواند متعال برای شما آرزومند است . به میمنت شروع ماه مبارک رمضان مقاله آموزشی « ۸ فایده بی نظیر روزه داری » را برای شما آماده کرده ایم .

 

ماه مبارک رمضان سفره افطار و فواید روزه داری

 

فایده اول : کنترل قند خون را با کاهش مقاومت به انسولین تقویت می کند

 

مطالعات متعدد نشان داده اند که روزه ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد، که می تواند برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند مفید باشد. در واقع، یک مطالعه در 10 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که روزه ناگهانی کوتاه مدت به طور قابل توجهی باعث کاهش میزان قند خون  می شود. در همین حال، بررسی دیگری نشان داد که هر دو روزه ناگهانی و روزهای متناوب روز به همان اندازه محدود کننده مصرف کالری در کاهش مقاومت به انسولین هستند 

کاهش مقاومت به انسولین می تواند حساسیت بدن شما نسبت به انسولین را افزایش دهد و به شما این امکان را می دهد که گلوکز را از جریان خون خود به سلول هایتان انتقال دهید. همراه با اثرات کاهش قند خون ناشتا، این می تواند قند خون خود را ثابت نگه دارد، و موجب جلوگیری از  سقوط در سطح قند خون شما شود .

هرچند که برخی مطالعات متوجه شده اند که روزه ممکن است برای مردان و زنان متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک و سه هفته ای نشان داد که تمرین روزه های روزانه موجب اختلال در کنترل قند خون در زنان شد اما در مردان تاثیری نداشت و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است . 

خلاصه
روزهداری متناوب و روزه داری روزانه میتواند به کاهش میزان قند خون و کاهش مقاومت انسولین کمک کند، اما ممکن است بر مردان و زنان متفاوت باشد.

 

 

فایده دوم :  مبارزه با التهاب، سلامت  را ترویج میدهد

 

در حالی که التهاب حاد یک پروتکل ایمنی طبیعی است که برای کمک به مبارزه با عفونت استفاده می شود، التهاب مزمن می تواند عواقب جدی برای سلامت شما داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که التهاب ممکن است در ایجاد بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و آرتریت روماتوئید دخیل باشد برخی مطالعات نشان داده اند که روزه می تواند به کاهش سطح التهاب کمک کند و به بهبود سلامت بهتر کمک کند.

یک مطالعه در 50 فرد سالم نشان داد که روزه ای متناوب برای یک ماه به میزان قابل توجهی کاهش میزان نشانگرهای التهابی  را نشان می دهد. یکی دیگر از مطالعات کوچک کشف همان اثر زمانی که مردم به مدت 12 ساعت در روز به مدت یک ماه بیدار شد و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است . 

علاوه بر این، تحقیقات یک حیوان نشان داد که پس از رژیم غذایی بسیار کم کالری به تقلید از اثرات روزه داری کاهش سطح التهاب و در درمان بیماری مولتیپل اسکلروز، یک بیماری التهابی مزمن  مفید بود.

خلاصه
برخی مطالعات نشان داده اند که روزه می تواند چندین نشانگر التهاب را کاهش دهد و در درمان بیماری های التهابی مانند مولتیپل اسکلروز مفید باشد.

 

ماه مبارک رمضان سفره افطار و فواید روزه داری

فایده سوم : می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و باعث بهبود فشار خون شود .

 

بیماری قلبی علت اصلی مرگ در سراسر جهان محسوب می شود که حدود 5/31٪ مرگ و میر در جهان را تشکیل می دهد  تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی شما یکی از موثرترین راه های کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است.

بعضی از تحقیقات نشان داده است که روزه گرفتن در حالت معمول شما ممکن است در مورد سلامت قلب مفید باشد یک مطالعه کوچک نشان داد که هشت هفته روزه روزانه، میزان کلسترول LDL "بد" و تری گلیسیرید خون را به میزان 25 و 32 درصد کاهش می دهد و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است . 

مطالعه دیگری در 110 کودک چاق نشان داد که روزه گرفتن به مدت سه هفته تحت نظارت پزشکی به طور قابل توجهی کاهش فشار خون، و همچنین سطح تری گلیسیرید خون، کلسترول و کلسترول "بد"  شده است 

علاوه بر این، یک مطالعه در 4،629 نفر روزه دار با خطر کمتر بیماری عروق کرونر همراه بود و همچنین خطر ابتلا به دیابت به طور قابل توجهی کمتر است که یک عامل خطر عمده برای بیماری قلبی است .

خلاصه
روزه داری با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی همراه است و ممکن است به کاهش فشار خون، تری گلیسیرید و میزان کلسترول کمک کند.

ماه مبارک رمضان سفره افطار و فواید روزه داری

فایده چهارم :  می تواند عملکرد مغز را افزایش دهد و از اختلالات نوروژنیک جلوگیری کند

 

اگر چه تحقیق بیشتر به تحقیقات حیوانی محدود می شود، مطالعات متعدد نشان داده اند که روزه می تواند تأثیر مهمی روی سلامت مغز داشته باشد. یک مطالعه در موش نشان داد که تمرین ناگهانی متناوب 11 ماهه، عملکرد مغز و ساختار مغز را بهبود بخشید 

سایر مطالعات حیوانی گزارش کرده اند که روزه می تواند از سلامت مغز محافظت کند و سلول های عصبی را افزایش دهد تا به بهبود عملکرد شناختی کمک کند از آنجایی که روزه نیز ممکن است در کاهش التهاب کمک کند، می تواند در جلوگیری از اختلالات نوروژنیک نیز کمک کند. به طور خاص، مطالعات در حیوانات نشان می دهد که روزه می تواند در برابر و بهبود نتایج در شرایطی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون  محافظت کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای ارزیابی اثرات ناشتا بر عملکرد مغز در انسان مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات حیوانی نشان می دهد که روزه می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد، سنتز سلول های عصبی را افزایش دهد و در برابر شرایط نوروژنیک مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون محافظت کند.

 

فایده پنجم :   کمبود مواد غذایی با محدود کردن مصرف کالری و افزایش متابولیسم

 

بسیاری از رژیم های غذایی روزانه را انتخاب می کنند و به دنبال یک راه سریع و آسان برای کاهش چند پوند هستند. از لحاظ تئوری، صرفنظر از همه غذاها یا نوشیدنی ها باید کل کالری مصرفی خود را کاهش دهید، که در طول زمان باعث کاهش وزن می شود و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است . 

برخی تحقیقات همچنین نشان داده اند که روزه داری کوتاه مدت می تواند باعث افزایش متابولیسم با افزایش سطح نوراپینفرین عصبی شود که می تواند باعث کاهش وزن  شود 

در واقع، یک بررسی نشان داد که روزه تمام روزه می تواند وزن بدن را تا 9٪ کاهش دهد و به طور قابل توجهی کاهش چربی بدن در طی 12-24 هفته کاهش وزن  دهد.

بررسی دیگری نشان داد که روزه ای متناوب در طول 12-12 هفته در کاهش وزن به عنوان کاهش محدودیت کالری و کاهش وزن  بدن و وزن چربی به ترتیب به میزان 8 و 16 درصد موثر بوده است .

علاوه بر این، روزه داری موثرتر از محدودیت کالری در افزایش چربی در حالی که همزمان حفظ بافت عضلانی است 

خلاصه
روزه می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و برای کاهش وزن و چربی بدن، بافت ماهیچه را حفظ کند.

 

ماه مبارک رمضان سفره افطار و فواید روزه داری

فایده ششم :  افزایش ترشح هورمون رشد، رشد حیوانی، متابولیسم، کاهش وزن و قدرت عضلانی

 

هورمون رشد انسان (HGH) یک نوع هورمون پروتئینی است که به بسیاری از جنبه های سلامت شما متکی است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که این هورمون کلیدی در رشد، متابولیسم، کاهش وزن و قدرت عضلانی نقش دارد مطالعات متعدد نشان داده اند که روزه می تواند به طور طبیعی سطح HGH را افزایش دهد و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است .

یک مطالعه در 11 فرد سالم نشان داد که روزه گرفتن به مدت 24 ساعت به میزان قابل توجهی افزایش سطح HGH (24) را نشان می دهد. یک مطالعه کوچک دیگر در نه مرد متوجه شد که روزه فقط دو روز منجر به افزایش 5 درصدی میزان تولید هورمون رشد می شود.

علاوه بر این، روزه ممکن است به حفظ قند خون و انسولین در طول روز کمک کند که ممکن است سطح HGH را به میزان بیشتری بهینه کند، زیرا برخی تحقیقات نشان داده است که حفظ سطح بالای انسولین ممکن است سطح HGH را کاهش دهد و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است . 

خلاصه
مطالعات نشان می دهد که روزه می تواند سطح هورمون رشد انسان (HGH)، هورمون پروتئینی مهم را که نقش مهمی در رشد، متابولیسم، کاهش وزن و قدرت عضلانی دارد، افزایش دهد.

 

 

ماه مبارک رمضان سفره افطار و فواید روزه داری

فایده هفتم : می تواند تاخیر در پیری و طول عمر را گسترش دهد

 

مطالعات متعدد حیوانی نتایج قابل توجهی در مورد اثرات طول عمر طولانی مدت ناشتا پیدا کرده اند. در یک مطالعه، موشهایی که هر روز روزهداری میکردند، میزان تأخیری پیری را تجربه کردند و 83 درصد طولانیتر از موشهایی که سریع نبودند  زنده ماندند

سایر مطالعات حیوانی یافته های مشابهی داشته اند که می گوید روزه می تواند در افزایش طول عمر و میزان بقا موثر باشد با این حال، تحقیقات فعلی همچنان محدود به مطالعات حیوانی است. مطالعات بیشتری برای فهمیدن اینکه چگونه روزه ممکن است بر طول عمر و پیری در انسان تأثیر بگذارد، مورد نیاز است و  برای کاهش وزن  و لاغری موضعی  مفید است . 

خلاصه
مطالعات حیوانی نشان می دهد که روزه می تواند پیری را تسریع کند و طول عمر را افزایش دهد، اما تحقیقات انسانی هنوز هم فاقد آن هستند.

 

فایده هشتم :  کمک به جلوگیری از سرطان و افزایش اثربخشی شیمی درمانی

 

مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که روزه می تواند به درمان و پیشگیری از سرطان کمک کند. در واقع، یک مطالعه موش نشان داد که روزه روزانه به بلوک شدن تومور کمک می کند 

به طور مشابه، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که قرار دادن سلول های سرطانی در طی چندین روز ناشتا به عنوان شیمیدرمانی در تأخیر در رشد تومور موثر بوده و اثربخشی داروهای شیمی درمانی را در شکل گیری سرطان افزایش می دهد 

متأسفانه، بیشتر تحقیقات محدود به تأثیرات روزه داری بر تشکیل سرطان در حیوانات و سلول ها است. علیرغم این یافته های امیدوار کننده، مطالعات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر روزه بر روی پیشرفت و درمان سرطان در انسان مورد نیاز است.

خلاصه
برخی مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که روزه می تواند مانع پیشرفت تومور شود و اثربخشی شیمی درمانی را افزایش دهد.

 

ماه مبارک رمضان سفره افطار و فواید روزه داری

021-88361343
09120438945
exir_shahrak_gharb